cts_ptak_10317

"Gazeta Wyborcza": leje się cydr przy polskim stole

19 września 2016
"Gazeta Wyborcza": leje się cydr przy polskim stole
PAP / Marcin Obara

Po wprowadzeniu rosyjskiego embarga na polskie jabłka cydr stał się modny wśród konsumentów. Oprócz dużych graczy do jego produkcji biorą się także zakłady rzemieślnicze - informuje "Gazeta Wyborcza".

Mimo że z roku na rok w naszym kraju pije się coraz więcej cydru, to jego smak dotychczas poznało tylko 20 proc. Polaków, a sprzedaż tego trunku to zaledwie 0,5 proc. rynku piwa w Polsce.

Jednak w ciągu czterech lat sprzedaż może wzrosnąć nawet kilkukrotnie - do 60-80 mln litrów. Inne szacunki mówią, że do 2025 roku rynek cydru będzie wart 1 mld zł rocznie.

Po wprowadzeniu w 2014 roku przez Rosję embarga na polskie jabłka, jednym ze sposobów na pozbycie się zapasów była sprzedaż owoców przetwórniom na cydr.

Cydr podobnie jak piwo coraz chętniej produkowany jest w małych rzemieślniczych zakładach.

(PAP)


POWIĄZANE

W świetle nadchodzącej, kolejnej już rundy rozmów handlowych z krajami Mercosur ...

W dniach 17-19 marca br. w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Techniki Rol...

W kwietniu ukaże się adresowany do polskich winiarzy podręcznik "Ochrona winoroś...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę