Azoty_Kedzierzyn_4_04_16

"Gazeta Wyborcza": leje się cydr przy polskim stole

19 września 2016
"Gazeta Wyborcza": leje się cydr przy polskim stole
PAP / Marcin Obara

Po wprowadzeniu rosyjskiego embarga na polskie jabłka cydr stał się modny wśród konsumentów. Oprócz dużych graczy do jego produkcji biorą się także zakłady rzemieślnicze - informuje "Gazeta Wyborcza".

Mimo że z roku na rok w naszym kraju pije się coraz więcej cydru, to jego smak dotychczas poznało tylko 20 proc. Polaków, a sprzedaż tego trunku to zaledwie 0,5 proc. rynku piwa w Polsce.

Jednak w ciągu czterech lat sprzedaż może wzrosnąć nawet kilkukrotnie - do 60-80 mln litrów. Inne szacunki mówią, że do 2025 roku rynek cydru będzie wart 1 mld zł rocznie.

Po wprowadzeniu w 2014 roku przez Rosję embarga na polskie jabłka, jednym ze sposobów na pozbycie się zapasów była sprzedaż owoców przetwórniom na cydr.

Cydr podobnie jak piwo coraz chętniej produkowany jest w małych rzemieślniczych zakładach.

(PAP)


POWIĄZANE

W Deszcznie w woj. lubuskim wykryto na jednej z ferm gęsi ognisko wirusa H5N8, n...

W niedzielę zebrał się Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego, by podsumować ...

Posłowie zdecydowali, by projekt noweli Prawa łowieckiego skierować do sejmowych...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę