aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Jaki olej do pojazdów i maszyn rolniczych?

12 sierpnia 2016

Podczas żniw, jesiennych zbiorów czy zasiewów każda chwila jest na wagę złota. Aby zminimalizować ryzyko przestoju spowodowanego awarią maszyny rolniczej, nie można zapominać o oleju silnikowym, którego rodzaj i kondycja mogą być kluczowe dla sprawności silnika pojazdu.

Maszyny i pojazdy rolnicze każdego dnia muszą mierzyć się z maksymalnymi obciążeniami w bardzo trudnych, często skrajnych warunkach. Dlatego stosowane
w nich rozwiązania technologiczne są coraz bardziej złożone, silniki mają zwiększaną moc, a przekładnie przystosowywane są do przenoszenia dużych obciążeń. Wyzwaniom tym muszą sprostać również producenci olejów silnikowych. Produkty smarne muszą nie tylko przedłużać żywotność poszczególnych podzespołów
w maszynach, ale także zachowywać swoje wysokie parametry oraz unikalne właściwości przy zmiennych warunkach eksploatacyjnych i klimatycznych, a nawet przy coraz rzadszej wymianie.

Zaufaj syntetykom
W przypadkach nowoczesnych pojazdów i maszyn rolniczych, które muszą pracować w ekstremalnie trudnych warunkach – wysokich, niskich czy zmieniających się temperaturach lub gdy chcemy bardzo wydłużać przebiegi między kolejnymi wymianami, warto wlać do silnika produkt syntetyczny lub półsyntetyczny. Oleje
te mają mocno wydłużoną trwałość, a wahania temperatury znacznie mniej wpływają na zmianę lepkości niż w przypadku olejów mineralnych.


Dobrym przykładem takich produktów są nowe, w pełni syntetyczne oleje Shell Rimula R6 oraz półsyntetyczne R5 opracowane w oparciu o technologię Dynamic Protection Plus. W porównaniu do standardowych produktów mineralnych, zapewniają one doskonałą czystość tłoka i silnika nawet w skrajnych warunkach pogodowych (potwierdzone w testach producentów pojazdów i urządzeń)
oraz poprawiającą poziom zabezpieczenia i wydajność silnika. Dodatkowo charakteryzują się wysoką odpornością na utlenianie zapewniając długotrwałą stabilność lepkości oleju i zabezpieczają przed korozją łożysk i osadami w silniku. Oleje Shell Rimula R6 i R5 cechuje wyjątkowo niska parowalność, która pozwala
na zachowanie dobrej stabilności lepkości i ograniczenie liczby dolewek oleju. Wyjątkowa charakterystyka niskotemperaturowa produktów zapewnia także zabezpieczenie w niskich temperaturach oraz łatwy i szybki rozruch zimnego silnika.

Najbardziej uniwersalny
Olejem silnikowym rekomendowanym przez wielu producentów maszyn rolniczych oraz spełniającym normy ograniczonej emisji zanieczyszczeń na poziomie EURO 4, EURO 5 oraz US 2017, do nowoczesnych jak i do starszych modeli jest Shell Rimula R4 L 15W-40. W starszych silnikach Diesla z turbodoładowaniem, ale w dobrym stanie technicznym polecamy również olej Shell Rimula RL 15W-40 dzięki nowoczesnej technologii i te silniki są utrzymywane w dobrym stanie a nowoczesny olej zapewnia odpowiednie smarowanie przez długie godziny pracy, w ciężkich warunkach.

Olej zawiera niskopopiołowe dodatki zabezpieczające pracujące w najostrzejszych warunkach elementy silników niskoemisyjnych. Zabezpieczająca moc jest dodatkowo wzmocniona dzięki zastosowaniu wysokiej czystości oleju bazowego grupy II
i aktywnym dodatkom. Zapewnia to także znacznie lepsze zabezpieczenia
przed zużyciem, tworzeniem się osadów oraz ogranicza wpływ temperatury na stan oleju w porównaniu z olejami poprzedniej generacji (np. API CI-4/ACEA E7). Dodatkowo, niskopopiołowa formulacja (low SAPS) zabezpiecza katalizatory
oraz filtry cząstek stałych montowanych w silnikach Diesla.

Wymogi techniczne producentów wysokoobciążonych silników montowanych
w maszynach rolniczych znacząco zwiększyły potrzebę stosowania wysokiej jakości olejów. Te potężne pojazdy i urządzenia wymagają stosowania środków smarnych stworzonych przy zastosowaniu innowacyjnych technologii i rozwiązań,
które utrzymują silnik w dobrym stanie oraz zapewniają odpowiednie smarowanie przez długie godziny pracy, w skrajnie trudnych warunkach.

***

O Shell
Shell jest wiodącym globalnym dostawcą środków smarnych dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne powstają w trzech głównych centrach badawczo-rozwojowych w Hamburgu, Szanghaju i Houston. Shell produkuje oleje w 50 blendowniach, a smary w 17 zakładach produkcyjnych na świecie, na bazie oleju powstałego z gazu naturalnego, w największej instalacji petrochemicznej zlokalizowanej w Katarze. Niezmiennie od 9 lat Shell zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych
na świecie (źródło: Kline&Company).


POWIĄZANE

Wczoraj o godzinie 9.00 odbyła się rozprawa w Sądzie Okręgowym w Szczecinie. Rol...

Ukrińskie media rozpisują się o wywiadzie, jakiego udzieliła Monika Piątkowska, ...

W epoce cyfrowej, gdzie przechowywanie danych w chmurze staje się coraz bardziej...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę