Jaki olej do pojazdów i maszyn rolniczych?

12 sierpnia 2016

Podczas żniw, jesiennych zbiorów czy zasiewów każda chwila jest na wagę złota. Aby zminimalizować ryzyko przestoju spowodowanego awarią maszyny rolniczej, nie można zapominać o oleju silnikowym, którego rodzaj i kondycja mogą być kluczowe dla sprawności silnika pojazdu.

Maszyny i pojazdy rolnicze każdego dnia muszą mierzyć się z maksymalnymi obciążeniami w bardzo trudnych, często skrajnych warunkach. Dlatego stosowane
w nich rozwiązania technologiczne są coraz bardziej złożone, silniki mają zwiększaną moc, a przekładnie przystosowywane są do przenoszenia dużych obciążeń. Wyzwaniom tym muszą sprostać również producenci olejów silnikowych. Produkty smarne muszą nie tylko przedłużać żywotność poszczególnych podzespołów
w maszynach, ale także zachowywać swoje wysokie parametry oraz unikalne właściwości przy zmiennych warunkach eksploatacyjnych i klimatycznych, a nawet przy coraz rzadszej wymianie.

Zaufaj syntetykom
W przypadkach nowoczesnych pojazdów i maszyn rolniczych, które muszą pracować w ekstremalnie trudnych warunkach – wysokich, niskich czy zmieniających się temperaturach lub gdy chcemy bardzo wydłużać przebiegi między kolejnymi wymianami, warto wlać do silnika produkt syntetyczny lub półsyntetyczny. Oleje
te mają mocno wydłużoną trwałość, a wahania temperatury znacznie mniej wpływają na zmianę lepkości niż w przypadku olejów mineralnych.


Dobrym przykładem takich produktów są nowe, w pełni syntetyczne oleje Shell Rimula R6 oraz półsyntetyczne R5 opracowane w oparciu o technologię Dynamic Protection Plus. W porównaniu do standardowych produktów mineralnych, zapewniają one doskonałą czystość tłoka i silnika nawet w skrajnych warunkach pogodowych (potwierdzone w testach producentów pojazdów i urządzeń)
oraz poprawiającą poziom zabezpieczenia i wydajność silnika. Dodatkowo charakteryzują się wysoką odpornością na utlenianie zapewniając długotrwałą stabilność lepkości oleju i zabezpieczają przed korozją łożysk i osadami w silniku. Oleje Shell Rimula R6 i R5 cechuje wyjątkowo niska parowalność, która pozwala
na zachowanie dobrej stabilności lepkości i ograniczenie liczby dolewek oleju. Wyjątkowa charakterystyka niskotemperaturowa produktów zapewnia także zabezpieczenie w niskich temperaturach oraz łatwy i szybki rozruch zimnego silnika.

Najbardziej uniwersalny
Olejem silnikowym rekomendowanym przez wielu producentów maszyn rolniczych oraz spełniającym normy ograniczonej emisji zanieczyszczeń na poziomie EURO 4, EURO 5 oraz US 2017, do nowoczesnych jak i do starszych modeli jest Shell Rimula R4 L 15W-40. W starszych silnikach Diesla z turbodoładowaniem, ale w dobrym stanie technicznym polecamy również olej Shell Rimula RL 15W-40 dzięki nowoczesnej technologii i te silniki są utrzymywane w dobrym stanie a nowoczesny olej zapewnia odpowiednie smarowanie przez długie godziny pracy, w ciężkich warunkach.

Olej zawiera niskopopiołowe dodatki zabezpieczające pracujące w najostrzejszych warunkach elementy silników niskoemisyjnych. Zabezpieczająca moc jest dodatkowo wzmocniona dzięki zastosowaniu wysokiej czystości oleju bazowego grupy II
i aktywnym dodatkom. Zapewnia to także znacznie lepsze zabezpieczenia
przed zużyciem, tworzeniem się osadów oraz ogranicza wpływ temperatury na stan oleju w porównaniu z olejami poprzedniej generacji (np. API CI-4/ACEA E7). Dodatkowo, niskopopiołowa formulacja (low SAPS) zabezpiecza katalizatory
oraz filtry cząstek stałych montowanych w silnikach Diesla.

Wymogi techniczne producentów wysokoobciążonych silników montowanych
w maszynach rolniczych znacząco zwiększyły potrzebę stosowania wysokiej jakości olejów. Te potężne pojazdy i urządzenia wymagają stosowania środków smarnych stworzonych przy zastosowaniu innowacyjnych technologii i rozwiązań,
które utrzymują silnik w dobrym stanie oraz zapewniają odpowiednie smarowanie przez długie godziny pracy, w skrajnie trudnych warunkach.

***

O Shell
Shell jest wiodącym globalnym dostawcą środków smarnych dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne powstają w trzech głównych centrach badawczo-rozwojowych w Hamburgu, Szanghaju i Houston. Shell produkuje oleje w 50 blendowniach, a smary w 17 zakładach produkcyjnych na świecie, na bazie oleju powstałego z gazu naturalnego, w największej instalacji petrochemicznej zlokalizowanej w Katarze. Niezmiennie od 9 lat Shell zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych
na świecie (źródło: Kline&Company).


POWIĄZANE

20 lutego 2017 r. Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych przekazał uwagi samorządu ...

Prawie jedna piąta światowego jedzenia jest marnowana z powodu nadmiernej konsum...

Główny Lekarz Weterynarii informuje, że pięćdziesiąte drugie ognisko wysoce zjad...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę