aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Planton polskim zwycięzcą European Food Transition Award

6 grudnia 2021
Planton polskim zwycięzcą European Food Transition Award

Roślinny jogurt Planton został uznany najlepszym produktem dostępnym na rynku polskim w ramach pierwszej edycji konkursu European Food Transition Award. Inicjatywa organizowana przez Grupę Carrefour docenia produkty, które popularyzują zdrowie i rozwiązania przyjazne środowisku.

European Food Transition Awards (Europejska Nagroda Transformacji Żywieniowej) to nowy konkurs zorganizowany przez Grupę Carrefour dla globalnych i lokalnych dostawców sieci. Celem wydarzenia jest docenienie i popularyzacja produktów, które są wzorem zrównoważonego rozwoju i zdrowych wyborów żywieniowych. W pierwszej edycji EFTA wzięli udział dostawcy z sześciu krajów: Francji, Belgii, Włoch, Hiszpanii, Rumunii oraz Polski. W pierwszej fazie konkursu finalistów każdej kategorii wybrali konsumenci z sześciu krajów, głosując na zgłoszenia za pomocą dedykowanego serwisu european-foodtransition-awards.com/pl#/. W głosowaniu odbywającym się między 16.10 i 1.11 oddano ponad 410 tysięcy głosów. Zwycięzców z poszczególnych krajów i w konkretnych kategoriach wybrało 10-osobowe międzynarodowe jury, złożone z ekspertów odpowiedzialności społecznej.

Polski zwycięzca – wegański i gotowy do recyklingu

Najlepszym zrównoważonym produktem na polskim rynku został ogłoszony Planton, jogurt wegański na bazie mleczka kokosowego, produkowany przez polska firmę Jogurty Magda. Jogurt, stworzony z myślą m.in. o alergikach i osobach na dietach, nie zawiera glutenu, laktozy czy barwników, a brak składników odzwierzęcych przekłada się na dobrostan zwierząt. Kolejnym aspektem ważnym z perspektywy przyjazności produktu dla środowiska jest fakt, że opakowanie vegangurtu nadaje się do recyklingu.


 

Nagrody ogólnoeuropejskie trafiły do następujących produktów: płatki Special K 750 g (kategoria: produkty spożywcze słodkie), frytki tradycyjne McCain Frites Tradition (dania gotowe, świeże i mrożone), mleko półtłuste Lactel BIO butelka 1L, oryginalne gazpacho Alvalle (produkty w płynie), pieluszki Pampers Harmonie (produkty dla niemowląt), Ariel extra czyszczenie – nawet w zimnej wodzie (produkty utrzymania domu), Garnier botanic therapy honey&beesway regenerujący szampon w kostce do włosów bardzo zniszczonych 60 g (kosmetyki), filety z kurczaka i tuńczyk pochodzący ze zrównoważonych połowów Sheba (produkty dla zwierząt) oraz spaghetti Barilla nr 5 500G (produkty spożywcze słone).

Wyniki konkursu ogłosił CEO Grupy Carrefour – Alexandre Bompard – podczas oficjalnej ceremonii. Zwycięskim produktom zostanie zapewnione odpowiednie oznaczenie w katalogu sieci oraz szczególna komunikacja w sklepach stacjonarnych podczas Tygodnia Transformacji Żywieniowej Carrefour.

 

Odpowiedzialność społeczna priorytetem

Konkurs został zorganizowany jako kolejne rozwinięcie Strategii Transformacji Żywieniowej, którą Grupa Carrefour ogłosiła w 2018 roku. Celem sieci jest zostanie światowym liderem w zakresie transformacji żywieniowej dla wszystkich, poprzez oferowanie klientom – każdego dnia i w każdym miejscu – żywności zdrowej, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie.

 

infowire.pl


POWIĄZANE

Już za moment rozpocznie się długo wyczekiwany gorący sezon wakacyjny. Z pomocą ...

Nieustannie pojawiają się nowe informacje o przypadkach, w których oszuści wykor...

Wiele osób posiadających rezydencję podatkową Abu Zabi, Dubaju czy innego emirat...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę