Najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, odkrycia czy ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne będą wybrane w rozpoczętej właśnie 14. edycji konkursu Podlaska Marka. To szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. To konkurs, który ma swoją tradycję, ale jest też uznany przez mieszkańców - powiedział w środę na konferencji prasowej marszałek województwa Jerzy Leszczyński. "Podlaska Marka jest marką samą w sobie" - dodał.
Leszczyński mówił, że najważniejszym celem konkursu jest to, iż laureaci będą mogli korzystać z tytułu i loga Podlaskiej Marki do promocji swoich przedsięwzięć. Dodał, że także województwo będzie prezentowało laureatów podczas swoich imprez w kraju i za granicą. To także szansa - jak mówił - na promocję województwa poza jego granicami.
"To jest elita, najlepsi z najlepszych" - powiedziała o otrzymujących statuetki Podlaskiej Marki dyrektorka departamentu współpracy z zagranicą i promocji Magdalena Łyżnicka-Sanczenko. Mówiła, że ważne, iż wciąż w regionie są firmy i produkty, którymi można się chwalić. Dodała, że samym firmom zależy, aby otrzymać ten tytuł.
Podlaskie Marki Roku zostaną w tym roku przyznane w sześciu kategoriach: produkt (użytkowy i spożywczy), inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura oraz społeczeństwo.
Obecnie urząd czeka na kandydatury do konkursu. Może je zgłosić każdy, zarówno producenci, jak i konsumenci. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie internetowej konkursu - www.podlaskamarka.pl, wysłać mailem lub tradycyjną pocztą. Kandydatury można zgłaszać do 22 stycznia.
Nominowanych do nagrody wskaże specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie. Laureatów marek poznamy podczas gali zaplanowanej na 24 kwietnia. Zwycięzcy otrzymają po 10 tys. zł, statuetki oraz szanse na udział w imprezach promocyjnych.
Jak mówiła Łyżnicka-Sanczenko, jedną z form wspierania laureatów jest zapraszanie ich do wspólnych przedsięwzięć. Dodała, że ostatnio dzięki współpracy z Discovery Channel Polska, na tym kanale będą prezentowane krótkie filmy o: podlaskiej branży mleczarskiej, przemyśle jachtowym, innowacjach medycznych, wynalazkach i kulturze.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1 tys. produktów. W sumie otrzymało ją 60 firm, produktów, przedsięwzięć i miejsc. Statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.
Sylwia Wieczeryńska, Jacek Ensztein (PAP)