aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

„Brazylijska kaczka” wchodzi na rynek globalny

20 września 2021
„Brazylijska kaczka” wchodzi na rynek globalny

Zarejestrowano międzynarodową markę brazylijskich kaczek, którą Brazylia zamierza „ostro" promować na rynkach zagranicznych – dowiedzieli się analitycy Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz. Marką zarządza brazylijskie stowarzyszenie ABPA we współpracy z agencją odpowiedzialną między innymi za inwestycje i promocję(APEX - Brasil).

ABPA obecnie nadzoruje chociażby markę brazylijskich kurczaków, brazylijskiej wieprzowiny czy brazylijskich jaj. Aktualnie produkcja i sprzedaż eksportowa mięsa kaczego w Brazylii to zdecydowanie obszar niszowy, niemniej w opinii Brazylijczyków, jest to nisza drobiarska o wysokiej wartości dodanej, w którą warto zainwestować, a zarejestrowanie marki to świetna okazja do rozszerzenia koszyka eksportowego o sektor kaczek. Obecnie kaczki nie znajdują się nawet w pierwszej dwudziestce na liście najważniejszych produktów rolnych wytwarzanych w Brazylii (dla porównania: kurczaki zajmują siódme miejsce na liście, a jaja osiemnaste). Stąd plany, aby ten rynek rozwijać, korzystając z doświadczeń i mocnej pozycji swoich kolegów z segmentu kurczaków. Celowane rynki premium dla marki „Brazylian Duck” to Bliski Wschód i Azja. Tam też zresztą, czemu dowodzi analiza rynku kurcząt, Brazylijczycy są najmocniejsi biznesowo.

Już niejednokrotnie konkurencja przekonała się, jak efektywna jest współpraca stowarzyszeń branżowych z Brazylii z administracją rządową na rynkach zagranicznych. Brazylijczycy chcą zdobyć rejon handlowy, który dla wszystkich światowych graczy jest najciekawszym kąskiem w sprzedaży eksportowej mięsa drobiowego. Analitycy Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz spekulują, że jeśli plany Brazylijczyków się ziszczą, to dojdzie do poważnej walki konkurencyjnej pomiędzy światowymi liderami w produkcji i eksporcie mięsa kaczego. Należą do nich także europejskie kraje, w tym Polska. Zasadniczym kluczem do sukcesu, poza ceną, mogą być bezpośrednie powiązania kapitałowe w krajach arabskich brazylijskich liderów w eksporcie mięsa kurcząt – ocenia KIPDiP.

Według danych ABPA w roku 2020 brazylijski eksport mięsa kaczego wyniósł 4,0 tys. ton o wartości 10,5 mln USD i był wyższy o 26,55 proc. w porównaniu do roku 2019. W czołówce odbiorców mięsa tego segmentu znalazły się: Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Peru, Katar, Kuwejt, Japonia i Hongkong. Według firmy badawczej Technavio, rynek mięsa kaczego do 2025 roku ma być wart 1,6 mld USD. Łączny roczny wskaźnik wzrostu w latach 2020 - 2025 wyniesie 2,74%, a 74% wzrostu przypadnie na region Azji i Pacyfiku

źródło: KIPDiP


POWIĄZANE

Już za moment rozpocznie się długo wyczekiwany gorący sezon wakacyjny. Z pomocą ...

Nieustannie pojawiają się nowe informacje o przypadkach, w których oszuści wykor...

Wiele osób posiadających rezydencję podatkową Abu Zabi, Dubaju czy innego emirat...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę