OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Ciąg dalszy mlecznej wojny

8 września 2005

Ciąg dalszy mlecznej wojny między brytyjskimi rolnikami a przetwórcami i supermarketami. Rada Rozwoju Mleczarstwa opublikowała raport, z którego jednoznacznie wynika, że podczas, gdy ceny odstawianego do zakładu mleka spadają, rosną marże sieci handlowych. Z wyliczeń ekspertów wynika, że marże sprzedawców rosną już od kilku lat.

Teraz zysk ze sprzedaży litra mleka przekroczył 30%, podczas gdy przeciętny narzut w przypadku produktów spożywczych nie przekracza 25%. To bulwersuje producentów, którzy za surowiec dostają coraz mniej. Mleczarnie znów obniżyły ceny, bo jak twierdzą, walczą o kontrakty z supermarketami.


POWIĄZANE

Spółdzielnia Mleczarska Ryki, jeden z wiodących producentów serów dojrzewających...

Przyspieszone tempo wdrażania regulacji CSRD (Corporate Sustainability Reporting...

Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wzię...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę