Ciąg dalszy mlecznej wojny

8 września 2005

Ciąg dalszy mlecznej wojny między brytyjskimi rolnikami a przetwórcami i supermarketami. Rada Rozwoju Mleczarstwa opublikowała raport, z którego jednoznacznie wynika, że podczas, gdy ceny odstawianego do zakładu mleka spadają, rosną marże sieci handlowych. Z wyliczeń ekspertów wynika, że marże sprzedawców rosną już od kilku lat.

Teraz zysk ze sprzedaży litra mleka przekroczył 30%, podczas gdy przeciętny narzut w przypadku produktów spożywczych nie przekracza 25%. To bulwersuje producentów, którzy za surowiec dostają coraz mniej. Mleczarnie znów obniżyły ceny, bo jak twierdzą, walczą o kontrakty z supermarketami.


POWIĄZANE

Powodów, by sięgać po polskie produkty mleczne jest wiele – mówi Justyna Żulewsk...

Na początku stycznia wystartowała kontynuacja ogólnopolskiego programu promocyjn...

fot.Pasmo górskie Kilimandżaro z jego najwyższym szczytem Kibo (5.895 m.n.p.m.) ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę