MLEKOVITA liderem rynku serów

15 lutego 2005

Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA w Wysokiem Mazowieckiem jest czołowym producentem serów w Polsce i umacnia swoją pozycję w tym sektorze.

Poinformowała o tym w najnowszym raporcie firma SPARKS EUROPE. MLEKOVITA została w nim uznana za wiodącego producenta serów żółtych w Polsce. Według niezależnych badań przeprowadzonych przez SPARKS EUROPE sery firmy Mlekovita są najpopularniejszymi kupowanymi przez konsumentów i posiadają największy udział rynkowy wśród wszystkich producentów.

Udziały holdingu mleczarskiego MLEKOVITA wraz z podmiotami zależnymi w tym rynku stanowią około 25 proc. MLEKOVITA oferuje szeroką paletę produktów w tym zakresie, m.in.:sokół, mazdamer, prymus light,ementaler, dziurdamer oraz gatunki popularnych serów takich jak gouda, morski, podlaski, kasztelański, salami. Sery z MLEKOVITY to naturalne, starannie wytworzone produkty o wysokiej zawartości potrzebnych dla organizmu związków mineralnych i witamin. Zawierają więcej witamin A, D, B2 i B12 oraz większą ilość witamin niż większość artykułów spożywczych. Zawierają około sześć razy więcej wapnia (w przeliczeniu na 1 gram) niż inne produkty mleczarskie.

Uznaniem konsumentów cieszy się także produkowany przez MLEKOVITĘ ser Feta – z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC wynika, że najchętniej kupowanym serem miękkim w Polsce jest Feta produkowana przez MLEKOVITĘ. SM MLEKOVITA jest jedynym producentem fety w Polsce. Ser typu Feta jest koncentracją wszystkich składników mleka –kostka sera zawiera około 1 litra mleka. To źródło pełnowartościowego białka, zawiera cenne dla organizmu człowieka białka proste- albuminy i globuliny, łatwo przyswajalny tłuszcz, witaminy i sole mineralne, a zwłaszcza wapń.

W opinii Sparks Europe duży sukces rynkowy odniosły także produkowane przez MLEKOVITĘ nowoczesne napoje mleczne, szczególnie zaś połączenie mleka z sokiem pod nazwą Orange Vita. Według najnowszych badań marketingowych przeprowadzonych przez SPARKS EUROPE mleczka smakowe produkowane przez firmę MLEKOVITA są najchętniej spożywanymi przez dzieci napojami w segmencie napojów mlecznych. Z badań SMG/KRC wynika, że po mleczne napoje MLEKOVITY sięga 16 proc. polskich konsumentów. Wyniki badania potwierdzają dodatkowo ilości mleczek smakowych sprzedanych na rynek w roku 2005, które plasują MLEKOVITĘ pierwszym miejscu w kraju i dają pozycję lidera w tym segmencie produktów.

Mleczka smakowe posiadają wszystkie zalety naturalnego mleka, nie zawierają konserwantów ani sztucznych barwników są źródłem witamin A, B1, B2 i D i soli mineralnych ( głównie wapń), pełniących funkcje strukturalne w tkankach kości i mięśni oraz funkcje regulacyjne w transporcie tlenu, aktywności enzymów i przekazywaniu bodźców nerwowych.
SM MLEKOVITA w najbliższym czasie chce umacniać swoją pozycję w tych segmentach rynku, czemu służyć będą najnowsze inwestycje firmy: w tym roku oddana zostanie do użytku nowa linia do produkcji serów twardych dojrzewających, a na rynek trafi zupełna nowość w Polsce: mleczne napoje fermentowane.


POWIĄZANE

Powodów, by sięgać po polskie produkty mleczne jest wiele – mówi Justyna Żulewsk...

Na początku stycznia wystartowała kontynuacja ogólnopolskiego programu promocyjn...

fot.Pasmo górskie Kilimandżaro z jego najwyższym szczytem Kibo (5.895 m.n.p.m.) ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę