aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Mlekovita sprzedaje coraz więcej

3 grudnia 2015
Mlekovita – Lider Polskiego Mleczarstwa i największa grupa mleczarska w Polsce, w 2014 roku jeszcze silniejsza, bo powiększona o kolejny zakład w Sanoku, jest firmą niezwykle prężnie rozwijającą się. Potwierdzają to wyniki osiągnięte w pierwszych pięciu miesiącach 2014 roku. Firma zamknęła je z aż ponad 25-procentową dynamiką sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013.
Już początek roku utwierdził Mlekovitę w przekonaniu o dobrze obranej drodze rozwoju firmy – została bowiem doceniona przez Kapitułę i Zarząd Polskiego Klubu Biznesu i nagrodzona tytułem Herosa Polskiej Gospodarki za wieloletnie osiągnięcia w dorównywaniu światowym standardom w branży mleczarskiej, do których firmę poprowadził obecny Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
Dynamika sprzedaży potwierdza doskonałą kondycję Mlekovity, której celem na rok 2014 jest kolejny rekord wysokości przychodów, które w roku 2013 wyniosły 3,503 mld złotych. Na już osiągnięty sukces i realizację założonych planów składa się rozwój dystrybucji na rynkach zagranicznych oraz inwestycje w krajową bazę produkcyjną, w tym warte blisko 140 mln złotych inwestycje z ostatniego roku: w budowę nowej fabryki serów twardych dojrzewających, rozbudowę fabryki produktów fermentowanych, proszkownię serwatki, linię napełniającą do produkcji mleka i produktów w procesie UHT wraz z systemem opakowaniowym, oraz inwestycje w bazę logistyczną poprzez zwiększenie powierzchni magazynowej w Grupie MLEKOVITA o ponad 10 tys. m2. Wszystkie poskutkowały uhonorowaniem MLEKOVITY nagrodą specjalną INNOWACJE 2013 jako największego innowatora wśród inwestorów w RANKINGU INNOWACJE 2013, organizowanym przez „Kurier Poranny” i Naczelną Organizację Techniczną w Białymstoku.
Wśród tegorocznych inwestycji najważniejszą jest zaś uruchomiona najnowocześniejsza w Polsce druga kompletna linia do produkcji masła, dzięki której MLEKOVITA mogła zwiększyć jego produkcję do 200 ton na dobę i jest największym producentem masła w kraju. Innymi znaczącymi inwestycjami w Grupie są:
  • budowa nowej proszkowni mleka i serwatki w zakładzie w Lubawie, dzięki czemu przerób surowca w zakładzie zwiększy się do 600 tys. litrów dziennie;
  • zakup nowej linii do pakowania produktów w kubki w zakładzie w Kościanie, dzięki czemu zwiększeniu uległy zdolności pakowania produktów fermentowanych, tj. śmietan, jogurtów, kefirów;
  • poszerzenie oferty o sery z ekskluzywnej linii serów twardych dojrzewających na tzw. „suchą skórkę”;
  • poszerzenie oferty dla sektora  HoReCa poprzez linię pakującą mleko i śmietanki w opakowania typu bag in box 5 l i 10 l z korkiem, z możliwością dokręcania wylewaka;
  • zwiększenie powierzchni magazynowej w oddziale w Chrzanowie.
Istotne dla realizacji planów założonych na 2014 r. jest również maksymalne wykorzystywanie zdolności przerobowych w specjalizującym się w produkcji serów Cheddar, serów dojrzewających i twarogów zakładzie w Baranowie, w którym osiągnięto przerób 1 mln litrów mleka dziennie.
Łączna kwota zainwestowana w pierwszych pięciu miesiącach 2014 r. wyniosła już
blisko 30 mln złotych.
Powyższe inwestycje służą nie tylko zwiększaniu mocy produkcyjnych firmy, ale i umacniają pozycję firmy jako innowacyjnego lidera branży mleczarskiej. MLEKOVITA rozwija również bazę produktową, oferując nowe wyroby, których innowacyjność i najwyższa jakość zyskały uznanie i zdobyły nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach, eksponując sukces i progres całej Grupy MLEKOVITA. Tylko od początku 2014 r. produkty MLEKOVITY zyskały nagrody i wyróżnienia: produkty Mlekovity w X edycji ogólnopolskiego plebiscytu popularności Laur Konsumenta 2014 zajęły pierwsze miejsce w kategorii producenci serów żółtych twardych oraz w plastrach, Masło Klarowane otrzymało Medal Europejski podczas Finału XXV Edycji Medalu Europejskiego, Ser Sokół 150 g triumfował w kategorii „Sery żółte i wędzone” w VII edycji konkursu „Przeboje FMCG 2014” organizowanego przez magazyn „Życie Handlowe”, Masło Klarowane i Masło Polskie zostały wyróżnione w liście 100 Najlepszych Produktów czasopisma Men’s Health, Mleko Polskie 2% i Masło Klarowane zostały nagrodzone tytułem „Produkt na Medal 2013” w konkursie organizowanym przez dwutygodnik „Pani Domu”.

W roku 2014 na rynek wprowadzone zostały:
  • Wypasione mleko zagęszczone (350 g naturalne i z magnezem, 200 g light i z magnezem), Wypasione śmietanki (12%, 18% i 30% w pojemności 330 ml; 18% i 30% w pojemności 200 ml), mleko UHT 3,2 %, 2% i 0,5% – wszystkie w nowoczesnych wygodnych opakowaniach z szerokim, zakręcanym korkiem; mleko zagęszczone 200 g i śmietanki 200 ml zapakowane są w jedyne dostępne na rynku polskim kartoniki Tetra Brik Aseptic Edge – opakowania wyróżnione nagrodą WorldStar Packaging Award 2014 – które są wyposażone w zamknięcia o największej średnicy w kategorii małych kartonów, dzięki czemu pozwalają na łatwe, sprawne i szybkie nalewanie;
  • Zakopiańskie Specjały produkowane w Podhalańskim Zakładzie Produkcyjnym w Zakopanem: Faruki naturalne, Faruki wędzone oraz mini Gołka Zakopiańska w nowych funkcjonalnych opakowaniach, eksponujących w pełni wyjątkowy kształt oraz wszystkie walory produktu;
  • Mozzarella mini – mini (120 g) – produkowany również w Podhalańskim Zakładzie Produkcyjnym w Zakopanem wykwintny ser sałatkowy w zalewie w nowych, mniejszych kuleczkach idealnych jako przekąska, doskonały w sałatkach, ze świeżymi pomidorami i innymi warzywami oraz jako nieodłączny składnik wielu dań kuchni włoskiej, w tym tradycyjnej pizzy;
  • ser SALAMI mini – produkowany w zakładzie w Białej Podlaskiej ser o wyrazistym pikantnym, lekko ostrym smaku – w nowej odsłonie: tradycyjnego bloku w wersji mini, odpowiadającego na potrzeby konsumentów;
  • produkty z nowo dołączonego (1 marca 2014 r.) do Grupy MLEKOVITA zakładu w Sanoku: ser Kaszkawał – popularny w krajach bałkańskich, zwłaszcza w Bułgarii, ser stołowy idealny do przekąsek, sałatek, zapiekania, smażenia i gotowania, oraz Gryficki – wędzony ser opleciony lnianym sznurkiem, doskonały na deskę serów, kanapki, świetnie sprawdza się również jako przekąska.
– Wszystkie te działania pozwalają umacniać pozycję rynkową przedsiębiorstwa oraz utrzymać dynamiczny wzrost wartości marki MLEKOVITA. Celem naszej firmy jest bowiem bycie jedną z największych na rynku europejskim, a rosnąca z roku na rok siła marki sprawia, że jest coraz bardziej znana i lepiej rozpoznawana – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.


POWIĄZANE

- Polskie mleczarnie zaczynają już zmniejszać gramaturę opakowań - ich tarę - za...

W terminie 19-23 lutego 2024 r., członków Polskiej Izby Mleka tj.  Spółdzielczą ...

W 100% gospodarstw dostarczających mleko na potrzeby produkcji produktów mleczny...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę