Agencje reklamowe zacierają ręce, a mleczarze liczą, że Polacy wreszcie ruszą do sklepów. Komisja Europejska przyznała Polsce prawie 10 milionów euro na promocję spożycia artykułów mleczarskich.
Otwarcie ofert agencji reklamowych na nastąpić 20 sierpnia. Zainteresowanie na pewno będzie bardzo duże, bo jest o co walczyć. Na budżet trzyletniego programu promującego spożycie mleka Komisja Europejska dała 33 miliony złotych. Ale i zadanie do wykonania do najprostszych nie należy. Mleka kupujemy wciąż mało, a poprzednie kampanie reklamowe niewiele to zmieniły.
Podczas, gdy w Europie Zachodniej przeciętny mieszkaniec spożywa około 350 litrów artykułów mleczarskich rocznie w Polsce prawie o połowę mniej. Wprawdzie eksport dynamicznie się rozwija, ale zdaniem ekspertów osiągnął już maksimum możliwości. Jedyna więc szansa na zwiększenie dochodów to wzrost konsumpcji na krajowym rynku. Kampania reklamująca polskie mleko ruszy na początku przyszłego roku. Ma ona trafić przede wszystkim do dzieci i rodziców.