aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

172,5 mln euro przeznaczy KE na promocję unijnej żywności

17 października 2018
172,5 mln euro przeznaczy KE na promocję unijnej żywności

172,5 mln euro przeznaczy Komisja Europejska na promowanie unijnych produktów rolno-spożywczych w Europie i na całym świecie. W najbliższych trzech latach będzie realizowane 79 kampanii - poinformowała KE.

Kampanie będą dotyczyły promocji szerokiego zakresu produktów, takich jak przetwory mleczne, oliwki i oliwa z oliwek czy owoce i warzywa.

"Europa słynie na całym świecie z wysokiej jakości produktów spożywczych i dziedzictwa kulinarnego. Producenci unijni mogą liczyć na wsparcie ze strony Komisji Europejskiej w zachwalaniu produktów wysokiej jakości w Europie i poza jej granicami. Ja sam udałem się do kilku odległych krajów, między innymi do Chin, Japonii, Meksyku czy Kolumbii, aby otworzyć nowe rynki dla naszych produktów. Drzemie w nas ogromny potencjał" - powiedział cytowany w komunikacie komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich Phil Hogan.

48 spośród 79 zatwierdzonych programów skierowanych jest do państw spoza UE. Nacisk jest kładziony również na niektóre grupy produktów. Na przykład 23 programy dotyczą sektora owoców i warzyw. Inne silnie promowane grupy produktów to sery i przetwory mleczne.

W tym roku łączną kwotę 97 mln euro przeznaczono na „proste programy promocyjne” przedstawione przez jedną organizację wnioskującą lub więcej organizacji z tego samego państwa członkowskiego. Dodatkowa kwota - 75,5 mln euro jest przeznaczona na finansowanie „programów, w których uczestniczy wiele państw”, tj. programów przedstawionych przez co najmniej dwie organizacje wnioskujące z co najmniej dwóch państw członkowskich lub co najmniej jedną organizację europejską.

Wnioskodawcy wybranych programów pochodzą z 19 państw członkowskich.

Komisja Europejska zaakceptowała 4 polskie programy promujące żywność. Ich łączny budżet wynosi 11,2 mln euro, z czego współfinansowanie unijne wynosi ponad 8,5 mln euro. Programy będą realizowane przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Stowarzyszenie Sady Grójeckie, Krajowa Radę Drobiarstwa oraz Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa.

Programy te mają pomóc unijnym producentom z sektora rolno-spożywczego w informowaniu konsumentów o jakości ich produktów i – co za tym idzie – w promowaniu ich produktów w UE, a ponadto mają się przyczynić do otwarcia nowych rynków. Koncentrują się one na szeregu priorytetów, takich jak podkreślenie wysokiej jakości europejskiej żywności opatrzonej oznaczeniami geograficznymi czy też metod produkcji ekologicznej.

 

Anna Wysoczańska (PAP)


POWIĄZANE

Zapowiedź aukcji: w ramach postępowania upadłościowego spółki ogrodniczej Garten...

Z informacji Państwowej Służby Celnej wynika, że w 2023 roku Ukraina znacząco zw...

Jak poinformowała służba prasowa Ministerstwa Gospodarki Ukrainy, na posiedzeniu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę