aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

600-konna Toyota C-HR na SEMA 2017

3 listopada 2017
600-konna Toyota C-HR na SEMA 2017
Newseria Lifestyle

Toyota zaprezentowała na targach SEMA 2017 wyścigowego crossovera Toyota C-HR R-Tuned oraz całą kolekcję modyfikowanych Camry, w tym samochody NASCAR. Toyota C-HR o mocy 600 KM jest najszybszym crossoverem na świecie.

Na tegorocznej edycji targów Specialty Equipment Market Association (SEMA) Toyota poświęciła najwięcej uwagi najnowszemu modelowi Camry oraz Toyocie C-HR – pierwszemu crossoverowi w gamie modelowej marki. Na stoisku Toyoty pod hasłem „Power of New” znalazło się 18 samochodów.

Toyota C-HR R-Tuned

Zmodyfikowana Toyota C-HR w wyścigowej wersji R-Tuned jest najszybszym crossoverem na świecie. Samochód był testowany na torze Willow Springs International Raceway w Kalifornii i uzyskał lepsze czasy okrążenia niż McLaren 650S Spyder, 911 GT3 RS i Nissan GT-R Nismo.

Samochód otrzymał modyfikowany 4-cylindrowy silnik 2AZ-FE o pojemności 2,4 l ze specjalnie opracowanym systemem turbo DG-Spec Garrett, który napędza przednią oś. Po tuningu silnik uzyskał moc ponad 600 KM i 745 Nm momentu obrotowego. Seryjna przekładnia CVT została zastąpiona sportową manualną skrzynią Toyota E-Series. Samochód waży 1342,6 kg.

Podwozie crossovera Toyoty także zostało mocno zmodyfikowane. Samochód otrzymał wyścigowe hamulce Brembo, radialne opony Toyo Proxes RR 275/35R18 DOT na 18-calowych kołach o szerokości 9 cali, regulowane zawieszenie DG-Spec Motion Control Suspension i sportowe tłumiki. Pakiet aerodynamiczny opracowała specjalnie do tego modelu firma DG-Spec, uzyskując 136 kg docisku. Składają się na niego m.in. tylny spojler skrzydłowy, przedni splitter i spojlery boczne. Maska została wymieniona na nową z włókna węglowego z wlotem powietrza.

Przyspieszenie do 60 mil na godzinę (96,5 km/h) Toyota C-HR R-Tuned osiąga w 2,9 s. Na 2,5-kilometrowym torze Willow Springs International Raceway uzyskała czas okrążenia 1:25.22 – lepszy niż jakikolwiek produkcyjny supersamochód. We wnętrzu zamontowano klatkę bezpieczeństwa i 6-punktowe pasy G-Force Pro Series.

NASCAR Camry w 4 odsłonach

Kolejną atrakcją stoiska Toyoty były wyścigowe Camry, które zaprezentowali topowi kierowcy NASCAR – Martin Truex Jr., Kyle Busch, Denny Hamlin i Daniel Suarez.

Martin Truex oraz Kyle Busch startują eleganckimi czarnymi Toyotami, w których zastosowano m.in. układ dolotowy AEM i układ wydechowy Toyota Racing Development (TRD). Truex zamontował także większe hamulce StopTech i wyczynowe opony Eagle F1 Asymmetric marki Goodyear. Busch wykonał w swoim warsztacie kute aluminiowe obręcze kół o średnicy 20 cali, na których znalazły się opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 255/45R20. Samochód otrzymał także przedni splitter i aluminiowy tylny spojler.

Biała Camry Denny’ego Hamlina wyróżnia się pomalowanymi na czerwono obręczami kół o średnicy 20 cali i szerokości 10 cali, wykutymi na zamówienie. Specjalnie do nowego modelu Camry wykonano także poszerzenia błotników. Samochód otrzymał układ dolotowy i wydechowy AEM, zawieszenie Tein i potężne hamulce StopTech.

Daniel Suarez, zdobywca tytułu Rookie of the Year w 2015 roku, opracował wspólnie z Motorsports Technical Center samochód przygotowany na tor i do jazdy po drogach publicznych.  Auto otrzymało zawieszenie Tein, układ wydechowy Toyota Racing Development i dolotowy AEM, 20-calowe kute koła Rotiform oraz opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 255/35R20. Na pakiet aerodynamiczny auta składają się dyfuzor oraz wykonane z włókna węglowego tylny spojler skrzydłowy i przedni splitter. Samochód pokryty jest lakierem pearl white, kontrastującym z czarnym dachem. 

Rutledge Wood Camry

Rutledge Wood, jeden z najpopularniejszych komentatorów NASCAR z telewizji NBC, zrealizował własną wizję sportowej Camry 2018. Inspiracją dla dziennikarza był przemysł kosmiczny. Nowy sedan po jego modyfikacjach otrzymał najwyższej klasy panele nadwozia wykonane w drukarce 3D. W tej technologii powstały według unikalnego projektu maska, przedni i tylny zderzak, nakładki na progi i panele świateł. Obniżone zawieszenie Megan Racing sparowano z 20-calowymi kołami z lekkich stopów Rotiform. Samochód został pokryty specjalnie opracowanym lśniącym fioletowym lakierem „Blurple”. Ten sam kolor został użyty także we wnętrzu, które zostało całkowicie przemodelowane i wykończone skórą stosowaną do produkcji rękawic baseballowych z kontrastującym obszyciem. Wood przygotował samochód we współpracy z Real Time Automotive Solutions.

Toyota pokazała na SEMA także C-HR Beat Box z unikalnym systemem nagłośnienia, Toyotę Camry 2018 służącą w wyścigach NASCAR za samochód bezpieczeństwa i wystawę wszystkich 8 generacji Camry, reprezentującą ponad 3 dekady tego modelu w USA – począwszy od przedstawiciela pierwszej generacji z 1983 roku po najnowszy model na 2018 rok.

 

Newseria Lifestyle


POWIĄZANE

Jest kwiecień. Zbliża się okres kwitnienia rzepaku. To świetny moment, by przypo...

Zabiegi przedwschodowe lub wczesnopowschodowe to bardzo skuteczne rozwiązanie w ...

Amerykański Forbes opublikował artykuł, w którym stwierdza się że 'Era zdrowego ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę