A_BIO_AGRO_950

Browary o 20 proc. zwiększyły wydatki na reklamę piwa

3 grudnia 2015
Jak podała  Rzeczpospolita niemal 418 mln zł wydały browary na promocję w ciągu trzech kwartałów 2013 r. Pieniędzy na ten cel nie szczędzą nie tylko duże, ale też regionalne firmy. Mimo to w 2013 r. sprzedaż piwa będzie najprawdopodobniej o 2,5-3 proc. niższa niż przed rokiem.

Jak ocenia Jakub Potrzebowski, prezes domu mediowego Equinox Polska, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2013 r. łączne wydatki na reklamę piwa zwiększyły się o ponad 20 proc. Natomiast średni koszt reklamy sprzedanego hektolitra piwa wyniósł 1,2 tys. złotych.
Wydatki reklamowe branży napędziła m.in. marka Żywiec. Z danych firmy Kantar Media wynika, że promocja medialna tej flagowej marki grupy Żywiec kosztowała w tym roku najwięcej, czyli prawie 52 mln zł. Przed rokiem było to ok. 45 mln zł. Tuż za Żywcem z wydatkami na poziomie prawie 41 mln zł znalazła się Warka (również piwo grupy Żywiec).



POWIĄZANE

„Nie żądamy przywilejów. Domagamy się prawa do pracy, do rozwoju, do stabilności...

Wiosna to nie tylko czas na przygotowania do sezonu turystycznego, ale też dosko...

Specjalistka ds. żywienia mówi o szkodliwych mitach dietetycznych  Dieta bezglut...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę