A_TSW_2026_950

Czym skorupka...

19 lipca 2010
Koncerny spożywcze rezygnują z reklam niezdrowych produktów skierowanych do dzieci. Dobrowolny kodeks w tej sprawie przyjęło 12 największych firm działających na rynku.

Zdaniem dietetyków odżywiamy się szybko i niezdrowo. Coraz większą popularnością cieszą się zwłaszcza wysokokaloryczne produkty. Niestety także wśród najmłodszych. Niebagatelną rolę w takim stylu życia odgrywają reklamy. Reklamy, na które szczególnie wrażliwe są dzieci.

Małgorzata Niepokulczycka - Federacja Konsumentów - "Znając psychikę dziecka trzeba zrobić wszystko, dopóki nie dorośnie i nie zrozumie mechanizmów ekonomicznych i marketingu i roli reklamuj żeby chronić je przed fałszywymi informacjami."

A chronić je postanowili ci, na potrzeby których te reklamy powstają. 12 największych koncernów żywnościowych działających w Polsce podpisało właśnie „Kodeks reklamy skierowanej do dzieci”. To dobrowolny zbiór zasad jakimi będą się kierować kupując reklamy w telewizji, Internecie i gazetach.

Andrzej Gantner – Polska Federacja Producentów Żywności - "Kodeks ten mówi, że reklama jest dopuszczalna jeżeli produkt jest polecany przez żywieniowców w codziennej diecie."

Wszelkie inne produkty nie mogą być reklamowane gdy więcej niż połowę użytkowników stanowią dzieci poniżej 12 roku życia.


POWIĄZANE

18.12.2025 r., w godzinach porannych w Brukseli, odbyło się spotkanie przed szcz...

Europa musi teraz odpowiedzieć Bruksela była dziś świadkiem wydarzenia bez prece...

Polski biznes jest pełen obaw o przyszłość i nie są to bynajmniej irracjonalne l...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę