OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Dwie trzecie Polaków pije piwo, najczęściej Tyskie

18 października 2007
73 proc. mężczyzn i 56 proc. kobiet deklaruje, że pije piwo - wynika z sondażu Estymatora przekazanego PAP. Mężczyźni piją piwo częściej - średnio dwa razy w tygodniu, a kobiety rzadziej - mniej więcej raz na tydzień. Co dwudziesty Polak pije piwo codziennie.

Wśród osób w wieku 18 - 29 lat 75 proc. deklaruje picie piwa. Odsetek ten systematycznie maleje wraz z wiekiem by osiągnąć 36 proc. dla osób w wieku 70 i więcej lat.

Według raportu z badań, na spożycie piwa ma wpływ także wykształcenie - im ktoś bardziej wykształcony, tym częściej pije piwo. Wśród osób z wykształceniem wyższym 71 proc. deklaruje picie piwa, ze średnim 67 proc., z zawodowym 65 proc. a z podstawowym 51 proc.

Najpopularniejsza, według sondażu, marka piwa w Polsce to Tyskie, które wybiera 36 proc. osób pijących piwo. Kolejne w rankingu piwnych marek są Żywiec - 27 proc., Lech - 22 proc., Warka - 18 proc. i Żubr - 15 proc. Te marki to zdecydowani liderzy. Kolejna, szósta w rankingu marka piwa (Redd's) ma już tylko 9 proc. zwolenników, a raczej zwolenniczek, bo aż 87 proc. badanych deklarujących picie tego piwa to kobiety.

W rankingu firm, które produkują i sprzedają piwo prowadzi Kompania Piwowarska ? picie marek piwa do niej należących (między innymi Tyskie) deklaruje 63 proc. osób pijących piwo. Niewiele jej ustępuje Grupa Żywiec ? 60 proc. Na trzecim miejscu jest Carlsberg Polska - 22 proc. Kolejni gracze na piwnym rynku są już zdecydowanie mniejsi.

Trzy największe - wymienione wyżej - piwne koncerny są właścicielami marek piwa, które w rankingu Estymatora zajmują wszystkie miejsca od pierwszego do piętnastego. Pierwszą w rankingu marką, która jest popularna, a nie należy do jednego z tych koncernów jest piwo Perła produkowane przez Browary Lubelskie (numer jeden w województwie lubelskim). Drugą Gingers produkowane przez Browar Belgia.

Badania, metodą ankiety pocztowej, przeprowadzono od 1 lipca do 16 października, na ogólnopolskiej próbie 5900 dorosłych osób. Pytania dotyczące marek piwa, jakie piją respondenci miały charakter otwarty ? musieli oni sami napisać nazwy piw.


POWIĄZANE

(Waszyngton, D.C., 29 kwietnia 2025 r.) - W pierwszych 100 dniach administracji ...

Kandydat na Prezydenta RP dr Artur Bartoszewicz od samego początku kampanii wybo...

Komisja Europejska podnosząc cła działa przeciwko nieuczciwie dotowanemu importo...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę