Jak podaje portal wyborcza.biz, wieć Tesco zanotowała w ostatnim kwartale wzrost sprzedaży w Wielkiej Brytanii, jednak wyniki sieci były najgorsze od 20 lat. Mimo obniżek cen coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy w takich dyskontach jak Aldi - pisze wyborcza.biz.
Jeszcze w 2009 roku Aldi notował straty na poziomie 21 mln funtów, w ostatnim kwartale tego roku sieć wypracowała 18,7 mln funtów zysku operacyjnego. Poziom sprzedaży wyniósł 2,1 mld funtów, co oznacza skok o 25,6 proc. w skali roku. Oznacza to, że Aldi w ciągu trzech miesięcy - do 4 września - rósł pięć razy szybciej niż cały rynek.
Najgorsze wyniki od 20 lat przedstawił natomiast lider brytyjskiego rynku. Sprzedaż Tesco w drugim kwartale w Wielkiej Brytanii spadła, ale dzięki operacjom międzynarodowym uzyskała w pierwszej połowie roku zysk netto na poziomie 1,38 mld funtów, czyli o 16 proc. więcej niż rok temu.