A_TSW_2026_950

Etykiety na produktach kłamią

14 lutego 2005

Coraz częściej w Polsce sprzedawane są wyroby, których nazwa lub opis na etykiecie wprowadza w błąd. "Gazeta Prawna" pisze o wynikach kontroli Inspekcji Handlowej, która zajęła się tą sprawą. Dziennik podkreśla, że fałszowane jest niemal wszystko - alkohol, wędliny, czy masło. Często przekłamań na etykietach dopuszczają się sami producenci. Szczególnie niebezpieczne dla konsumentów mogą być sprowadzane z krajów azjatyckich zabawki, które nie spełniają polskich norm bezpieczeństwa. Często, na przykład, zrobione są z elementów łatwych do połknięcia.

Jaskrawym przykładem wprowadzania w błąd konsumentów jest podróbka masła, gdzie producent na opakowaniu imitującym ten produkt umieszcza napis "ekstra" łudząco podobny do napisu "masło ekstra". Inny przykład to kawa mielona z dodatkiem kawy zbożowej, sprzedawana przez produenta jako "100 proc arabica". Inspekcja Handlowa apeluje, aby zwracać uwagę na cenę, która zazwyczaj najlepiej świadczy o jakości produktów.


POWIĄZANE

18.12.2025 r., w godzinach porannych w Brukseli, odbyło się spotkanie przed szcz...

Europa musi teraz odpowiedzieć Bruksela była dziś świadkiem wydarzenia bez prece...

Polski biznes jest pełen obaw o przyszłość i nie są to bynajmniej irracjonalne l...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę