aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Forum rynku Spożywczego w Warszawie

6 września 2012
W hotelu Sheraton w Warszawie 15 i 16 października 2012 roku odbędzie się V Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Będzie to największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu oraz handlowemu. Doroczne spotkanie przedstawicieli największych przedsiębiorstw producentów, przetwórców i dystrybutorów żywności w Polsce organizowane jest przy współudziale organizacji branżowych, przedstawicieli rządu oraz osób mających realny wpływ na zmiany w sektorze spożywczym w Polsce.
Na zakończenie pierwszego dnia Forum odbędzie się Gala oraz wręczone zostaną już po raz piąty Nagrody Rynku Spożywczego w kategoriach: Lider rynku spożywczego, Innowacja rynku spożywczego oraz Wydarzenie rynku spożywczego. Redakcja Rynku Spożywczego, portalu portalspozywczy.pl oraz serwisu dlahandlu.pl wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji przyznają także podczas Forum certyfikaty "Dobry Produkt - wybór ekspertów". Udział w Forum jest bezpłatny.


Dzień I
9.00-11.00
Przemysł spożywczy i handel - sektory, które uratowały polską gospodarkę
Kondycja sektora spożywczego i handlu w Polsce po 5 latach światowego kryzysu
Światowy kryzys - wyzwanie czy naturalny element działalności biznesowej
Biznes na wysokich obrotach w perspektywie kolejnych lat dekoniunktury
Stymulacja innowacyjności firm oraz rozwoju branży spożywczej i handlowej
Bariery w prowadzeniu biznesu - rozwój przemysłu spożywczego i handlu

11.30-13.30
Finansowanie rozwoju firm spożywczych
Branża spożywcza w oczach banków - kto może liczyć na kredyt?
Inwestycje firm spożywczych w warunkach spowolnienia gospodarczego
Jak finansować inwestycje - kredyt, obligacje, giełda
Ufaj, ale kontroluj - jak sprawdzać wiarygodność partnerów biznesowych?
Pozabankowe źródła finansowania rozwoju fundusz VC i PE

11.30-13.30
Biznes bez barier - biznes bardziej konkurencyjny
Jeden urząd, lepsza koordynacja - kontrola jakości i bezpieczeństwa żywności
Handel i przetwórstwo - jasne zasady współpracy partnerów biznesowych
Wymagania sieci handlowych wobec dostawców - nowe trendy
Nakłady na badania i rozwój - ulgi i dofinansowanie ze strony państwa
Prawo gospodarcze, prawo pracy - uproszczenia i uelastycznienie procedur

11.30-13.30
Nowe technologie w zarządzaniu produkcją - inwestycje w oszczędności
Nowe technologie w przetwórstwie oraz produkcji żywności i napojów
Planowanie i optymalizacja procesów technologicznych
Efektywne zarządzanie produkcją w branży spożywczej
Systemy IT - budowanie konkurencyjności poprzez systemy informatyczne
Automatyzacja procesów produkcji, pakowania i logistyki
Efektywność energetyczna w branży spożywczej

14.00-16.00
Eksport i inwestycje zagraniczne polskich firm spożywczych
Potencjał rozwoju eksportu na rynki odlegle (Brazylia, Chiny, Indie, Afryka)
Współpraca eksportowa-inwestycyjna ze Wschodem - Ukraina, Rosja, Białoruś
Wsparcie eksportu przez instytucje rządowe - Polska, Unia Europejska
Bezpieczeństwo biznesu za granicą - płatności, ubezpieczenia, finansowanie
Jak obniżyć ryzyka związane z eksportem towarów spożywczych? Bariery i zagrożenia inwestycji w krajach Dalekiego Wschodu i Ameryki Południowej

14.00-16.00
Strategie firm mięsnych w sytuacji kurczącej się krajowej bazy surowcowej
Innowacje w firmach z branży mięsnej - gdzie szukać wyższych marż?
Import surowca czy produkcja własna?
Konkurencja wewnątrzsektorowa - wieprzowina, drób, wołowina
Inwestycje, fuzje i przejęcia w branży mięsnej
Rosnąca rola promocji i marketingu w strategiach zakładów mięsnych

14.00-16.00
Biznes mleczarski w czasach niskiej rentowności
Światowy rynek mleczarski w kolejnym "dołku" - konsekwencje dla Polski
Dla kogo zabraknie surowca, czyli jak zabezpieczyć sobie bazę surowcową?
Potencjał wzrostu w branży mleczarskiej w Polsce - jak pobudzić popyt?
Czy galanteria uratuje polskie mleczarnie, czyli w co warto inwestować?
Polityka UE - jak ustabilizować rynek bez interwencji wewnątrzunijnych?
Rosnąca rola promocji i marketingu w strategiach branży mleczarskiej

Dzień II

9.00-11.00
Rynek handlowy i dystrybucyjny w Polsce i CEE. Perspektywa 2012-2020
Kondycja handlu w kontekście spowolnienia gospodarczego i wojny cenowej
Potencjał gospodarczy rynku i perspektywy rozwoju
Mapa handlowa kraju - gdzie warto inwestować?
Wyzwania dla sieci handlowych - demografia, migracje ludności i rynek pracy
Strategie rozwoju sieci handlowych w Polsce w czasach dekoniunktury gospodarczej

9.00-11.00
Polska otwarta na inwestorów z sektora rolno-spożywczego
Specyfika inwestycji w sektorze rolno-spożywczym
Potencjał inwestycyjny polskiego sektora rolno-spożywczego
Branże spożywcze z największym potencjałem inwestycyjnym
Regiony kraju z największymi możliwościami rozwoju branży rolno-spożywczej
Potencjał surowcowy i pracowniczy jako istotne elementy decyzji inwestycyjnych
Inwestycje greenfield a rozwój istniejącego potencjału produkcyjnego
Inwestycje polskiego przemysłu spożywczego w rozwój i badania
Kryzys szansą na zwiększenie liczby BIZ w sektorze rolno-spożywczym w Polsce
Tworzenie dobrego klimatu dla inwestycji - ograniczanie barier
Zachęty dla inwestorów. Co może zrobić samorząd, by ściągnąć inwestycje

11.30.13.30
Kierunki ewolucji rynku handlowego - kto zastąpi hard dyskonty w Polsce?
Nowe koncepty i formaty handlowe w Polsce
W jaką stronę zmierzają zmiany w sklepach dyskontowych?
Supermarkety - format z dużym potencjałem
Hipermarkety - czy kryzys dużych formatów jest już za nami?
Sklepy convenience - bliżej klienta, bliżej portfela, bliżej zysków
Przewagi buduje się wewnątrz, czyli jak sklepy będą wyglądały za 5 lat

11.30-13.30
Łańcuch dostaw przyszłości - nowe modele współpracy dostawców i handlu
Kierunki ewolucji łańcucha dostaw w Polsce - efektywność i optymalizacja kosztów
Nowe strategie rozwoju sieci handlowych, nowe modele współpracy z dostawcami
Łańcuch dostaw przyszłości - czego mogą się spodziewać dostawcy?
Palety, IT, automatyzacja, nowe rozwiązania techniczne dla dystrybucji i transportu
Własna sieć dystrybucji firm przetwórczych - docelowa ewolucja modelu
Firmy transportowe i logistyczne - współpraca z przetwórstwem i handlem
Outsourcing procesów logistycznych

14:00-16.00
Franczyza w Polsce - małe formaty, wielkie perspektywy
Perspektywy dla rozwoju systemów franczyzowych w Polsce
Zagrożenia dla niezależnego handlu w perspektywie 20 lat
Czy dystrybucja będzie w stanie "ochronić" niezależny handel?
Rosnące oczekiwania franczyzobiorców wobec franczyzodawców
Usługi dodatkowe, wsparcie sprzedaży - jak pomóc partnerom biznesowym
Cena, lokalizacja, asortyment, czyli polski klient wybiera swój sklep

14.00-16.00
E-commerce w sektorze handlu FMCG - czy można na tym zarobić?
Internet i nowe technologie w Polsce - perspektywy i rozwój
Sprzedaż żywności w dobie nowoczesnych technologii
Nowe formy płatności - nowe pomysły na rozwój biznesu handlowego
Portale społecznościowe, czyli jak słuchać i dostosować produkt do potrzeb klienta
Technologie mobilne - jak zmienią rynek i zachowania zakupowe konsumenta
Różne formuły rozwoju e-sklepu - drive in, stop & shop, dowóz do domu klienta

POWIĄZANE

Sekrety bezpiecznych transakcji online: Najlepsze praktyki dla użytkowników syst...

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupac...

Folia stretch jest niezwykle wszechstronnym materiałem, który ma szereg różnych ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę