Biogas Poland 2025 950
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Jak właściciele barów oszukują klientów

5 stycznia 2016

Zaniżanie masy potraw, stosowanie tańszych składników, brak cenników. To najczęstsze grzechy punktów gastronomicznych. Inspekcja Handlowa sprawdziła 424 bary mleczne, restauracje, fast foody i inne jadłodajnie, także te, które serwują jedzenie w miejscach wypoczynku turystów. Zastrzeżenia wzbudziło 80 proc. z nich.
Inspektorzy najczęściej kwestionowali zaniżanie masy potraw czy zawartości alkoholu w drinkach. Tymczasem należność była pobrana tak, jakby potrawa była zgodna z tym, co napisano w menu.
– Ponadto inspektorzy zakwestionowali stosowanie tańszych składników, np. w jednej z restauracji w menu oferowano kawę z wyższej półki, przy czym parzono tańszą, w innej – zamiast oscypka – serwowano ser wędzony – mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Podczas kontroli okazało się również, że punkty gastronomiczne nieprawidłowo przechowują żywność. Zdarzało się np., że zamrażano produkty, które powinny być przechowywane w temperaturze dodatniej, czy używano do sporządzania posiłków towarów przeterminowanych.
Na skutek stwierdzonych nieprawidłowości inspektorzy wydali 18 decyzji i nałożyli 290 mandatów karnych na kwotę 64 150 zł.
Kontrolowane bary były wybrane losowo.


POWIĄZANE

W Pałacu Prezydenckim odbyło się spotkanie ponad 50 przedstawicieli środowisk ro...

Ukraiński rynek zbóż wysyła dziś sprzeczne sygnały. Z jednej strony spadają ceny...

Od 17 września 2025 r. Rosja niemal trzykrotnie podwyższa cło eksportowe na psze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę