OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Jeden procent daje miliony

17 października 2012
Organizacje pożytku publicznego (OPP) wydają krocie na reklamy, które mają zachęcić do wsparcia ich 1 proc. podatku. Rekordziści na spoty wydali połowę tego, ile zebrali - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Przykładowo: Fundacja Rosa zebrała od podatników 6,6 mln zł, ale aż 3,2 mln zł z tej sumy zamiast na realizację celów statutowych poszło na kampanię informacyjną; Fundacja Radia Zet wydała ponad 1 mln zł na reklamę, czyli ok. 47 proc. tego, ile trafiło z 1 proc. podatku.

Jak tłumaczy Małgorzata Borowska ze stowarzyszenia Klon/Jawor i serwisu NGO.pl, takie wydatki mają o tyle sens, że znaczna część podatników przekazuje 1 proc. pod wpływem impulsu, a nie chłodnej refleksji. Dają tej OPP, której ogłoszenie czy spot ostatnio widzieli - mówi.

Mimo sporych nakładów na promocję OPP wychodzą na swoje, bo z roku na rok rośnie suma datków przekazywanych w ramach 1 proc., a reklamy zwykle okazują się skuteczne - podkreśla "DGP".

Ale zdarzają się sytuacje odwrotne, np. Centrum Badań i Innowacji Pro-Akademia wydało prawie 12,3 tys. zł na kampanię reklamową, ale później zyskało zaledwie 151,5 zł z 1 proc.



POWIĄZANE

Po słabym 2024 roku, finansowanie maszyn i urządzeń rolniczych na początku tego ...

Sztuczna inteligencja (AI). Mamy przyjemność przedstawić Państwu rozmowę z ekspe...

Jak informuje ARiMR, indywidualni pszczelarze i zrzeszające ich organizacje już ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę