OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Konferencja prasowa

27 lipca 2010
W poniedziałek odbyła się konferencja prasowa ministra rolnictwa i rozwoju Marka Sawickiego i prezesa Agencji Rynku Rolnego Władysława Łukasika poświęcona działaniom ARR w ramach mechanizmów i programów Wspólnej Polityki Rolnej oraz krajowych. W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczył także prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych Wiktor Szmulewicz.

Szef resortu rolnictwa podkreślił, że Agencja Rynku Rolnego jest drugą, obok Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, agencją płatniczą w Polsce, która realizuje zadania wynikające z mechanizmów WPR. W swojej wypowiedzi minister Marek Sawicki skupił się na działaniach promocyjnych dotyczących artykułów rolno-spożywczych. Przypomniał, że wymiana handlowa tymi produktami ma cały czas bilans dodatni, który za ubiegły rok wyniósł ponad 2,1 mld euro, a cała wartość wymiany handlowej w tym segmencie wyniosła ponad 10 mld euro.
„Nasi przedsiębiorcy są bardzo zaradni i potrafią zdobywać nowe rynki” – podkreślił minister Marek Sawicki i zaapelował do przedstawicieli mediów o szerokie informowanie o polskich produktach wysokiej jakości.
Minister poinformował również o odbytym przed konferencją spotkaniu z Komitetami Zarządzającymi funduszami promocji. Zwrócił uwagę na to, że ustawa o funduszach weszła w życie niewiele ponad rok temu, a od trzech kwartałów wpływają środki finansowe na konta funduszy.
Według ministra fundusze promocji powinny współuczestniczyć w dużych imprezach wystawienniczych w kraju i za granicą takich, jak Polagra, czy Wystawa Zwierząt Hodowlanych w Poznaniu, targi „Złota Jesień’ w Moskwie, SIAL w Paryżu i „Zielony Tydzień” w Berlinie, na których Polska będzie krajem partnerskim.
Prezes Agencji Rynku Rolnego Władysław Łukasik przypomniał, że zarządzana przez niego Agencji administruje 60 działaniami unijnymi i 9 krajowymi. Podkreślił także rosnącą rolę funduszy promocji. Prezes poinformował, że około 6000 przedsiębiorców zobowiązanych do wpłat złożyło do ARR łącznie 19 165 deklaracji, z czego każda z nich dotyczyła wpłat przynajmniej na 2 fundusze promocji. Średnio w każdym z kwartałów na rachunki funduszy wpłacane jest ok. 8 mln złotych, co łącznie z odsetkami od zgromadzonych środków pozwoli na uzyskanie rocznych wpływów na poziomie 33 mln złotych.

Materiały z konferencji (.pdf 1,46 MB)


POWIĄZANE

Nie każda data w kalendarzu ma duszę. Ale 3 maja – ma. Jest jak stary portret w ...

Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – Biało-Czerwona Symfonia Tożsamości   2 m...

W dobie rosnącej popularności gamingu wśród młodzieży, wybór odpowiedniego kompu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę