aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Miodna kampania

11 lutego 2008
Polska jest jednym z czołowych producentów miodu w Europie. Mimo tego jego spożycie jest 10-krotnie mniejsze niż w krajach Unii Europejskiej. Aby to zmienić pszczelarze uruchomili ogólnopolską kampanię promująca spożycie miodu.

Roczna produkcja miodu w Polsce kształtuje się na poziomie kilkunastu tysięcy ton. Tymczasem spożycie ma jedna osobę wynosi zaledwie 35 dekagramów rocznie.

Radosław Janik Spółdzielnia Pszczelarska „Apis” Lublin: – Miód jako produkt leczniczy, odżywczy jest u nas w Polsce niedoceniany co widać po niskim spożyciu miodu przeciwnie do Europy Zachodniej.

Stąd pomysł na finansowaną w połowie przez Unię Europejska kampanię zatytułowaną „Życie miodem słodzone”. Jej cel to upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji. Obecnie miód jest spożywany głównie w okresie jesienno-zimowym.

Polskim przedsiębiorcom coraz lepiej idzie zdobywanie unijnych funduszy na promocję swoich produktów. W zeszłym roku Bruksela przeznaczyła na ten cel ponad 10 milionów euro.

W kolejce czekają już kolejne trzy projekty. Tym razem promujące spożycia serów, owoców i warzyw oraz produktów regionalnych i lokalnych.


POWIĄZANE

Pelican Casino - Twoja przystań pełna emocji i korzyści Szukasz miejsca, gdzie m...

W odpowiedzi na pismo Zarządu Krajowej Rady Izb Rolniczych w sprawie zwrotu poda...

Do sądów w I kw. br. trafiło 21 tys. pozwów rozwodowych. Wzrost rdr. wynosi blis...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę