aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Mlekovita - Walne Zgromadzenie Przedstawicieli Członków Spółdzielni

19 marca 2010
W dniu 18 marca 2010 odbyło się Walne Zgromadzenie Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, na którym to Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy oraz wyniki roku 2009.

Gigant na rynku mleczarskim –  grupa kapitałowa Mlekovita  osiągnęła najwyższe przychody oraz najwyższy skup surowca  w swojej   ponad  80-  letniej działalności na rynku.  Rok 2009 zamknął  się przychodami w wysokości  1 809 853 tys zł., przy czym uzyskano aż 21 %  dynamiki  v/s roku 2008. Firma skupiła także najwięcej mleka w  historii funkcjonowania -  869 606 tys. l..

- Jestem bardzo zadowolony podsumowania  wyników ubiegłego roku – pomimo tego, iż  rok 2009 nie był łatwy z powodu niestabilności kursów walut oraz niskich cen wyrobów mleczarskich na rynkach światowych - mówi Prezes Zarządu GK MLEKOVITA Dariusz Sapiński, osiągnęliśmy  sukces w postaci stałego rozwoju firmy Mlekovita.

Uważam że podstawową zasadą w biznesie są trafne decyzje. Dzięki właśnie takim decyzjom wylansowaliśmy  mleko WYPASIONE – jako najbardziej wypasione mleko w Polsce - ta najbardziej innowacyjna, nowoczesna formuła tego produktu została doceniona i nagrodzona zarówno w Polsce jak i za granicą. Dołożyliśmy wszelkich starań aby informacja o zaletach mleka dotarła do polskiego konsumenta, równocześnie zadbaliśmy o szeroką dostępność tego produktu na rynku i stało się to naprawdę w rekordowym czasie. Dokonaliśmy także największej mleczarskiej fuzji roku, poprzez włączenie w nasze struktury SM KURPIE w Baranowie  oraz uruchomiliśmy nowe magazyny dystrybucyjne w Kluczborku, Łodzi i Wolsztynie.  W rozwój firmy zainwestowaliśmy ponad 84 mln zł, co pozwoliło nam uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku w postaci  szerokiej i innowacyjnej oferty produktowej”.

Prezes Zarządu obok  wyników roku 2009 przedstawił także elementy  przewagi  konkurencyjnej firmy MLEKOVITA, oraz uzasadnił jej  1 pozycje na rynku:

„…  MLEKOVITA  wie co to znaczy być numerem 1:
- 1 której marka jest najbardziej wartościową marką na rynku mleczarskim
- 1 która wytwarza ponad 300 produktów
- 1 której produkty aż w 5 kategoriach są numerem 1 na rynku (mleko pasteryzowane, sery miękkie solankowe, sery twarde dojrzewające, mleko smakowe, masło)
- 1 i jedyna która produkuje masło klarowane
- 1 i jedyna na Podlasiu produkująca lody na skalę przemysłową
- 1 której produkty regionalne ZAKOPIAŃSKIE SPECJAŁY dostępne są w sprzedaży na terenie całego kraju
- 1 która posiada najwięcej w branży patentów oraz produktów chronionych  świadectwem nadanym przez  Urząd Patentowy
- 1 w branży która zdobyła najwięcej nagród i wyróżnień dla swoich produktów  i marki
- 1 która uzyskuje od lat największą dynamikę przychodów w branży
- 1 na rynku która stworzyła własną sieć dystrybucji hurtowej i detalicznej
- 1 która wdrożyła zintegrowany system zarządzania jakością
(ISO 22000 ( HACCP), ISO 9001, ISO 14001)
- 1 której aż 4 zakłady posiadają uprawnienia na eksport produktów do Federacji Rosyjskiej
- 1 która eksportuje  najwięcej produktów mleczarskich poza granice naszego kraju”

Podczas Walnego Zebrania członkowie spółdzielni wybrali  Radę Nadzorczą oraz jednogłośnie udzielili absolutorium na kolejny rok działalności Prezesowi Zarządu Dariuszowi Sapińskiemu.  

MLEKOVITA to największa mleczarska grupa kapitałowa  w Polsce i niekwestionowany lider branży. Grupa MLEKOVITA jest firmą ze 100-procentowym kapitałem polskim, o długoletniej tradycji i z ustaloną marką nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą. Tworzą ją zakłady zajmujące się przetwórstwem i dystrybucją wyrobów mleczarskich: macierzysty w Wysokiem Mazowieckiem, a także w Bielsku Podlaskim, Morągu, Zakopanem, Lubawie, Działdowie,  Pilicy i Baranowie oraz magazyny dystrybucyjne w  Chrzanowie, Kluczborku, Kowalewie Pomorskim, Piasecznie, Wyszkowie, Łodzi, Białymstoku, Jadownikach,  Goręczynie i Wolsztynie. Wytwarza szeroki asortyment markowych produktów (ponad 300,w tym m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo – kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi  i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki homogenizowane, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE, itp.) i za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów. Najwyższa jakość oferowanych produktów zdobyła uznanie i zaufanie klientów, czego dowodem jest utrzymywana od lat pozycja lidera w Polsce oraz lidera eksportu wśród przedsiębiorstw branży mleczarskiej. Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe, bezpośrednio przekładają  się na systematyczny wzrost wartości marki, która według najnowszego rankingu opublikowanego przez dziennik RZECZPOSPOLITA jest obecnie najdroższą marką na Podlasiu oraz najdroższą marką produktów mleczarskich w kraju, jak również trzecią marką wśród polskich marek żywnościowych.



POWIĄZANE

Rada Eeuropy formalnie przyjęła wczoraj ukierunkowany przegląd niektórych podsta...

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa informuje, że w związku ze złożoną rezygnacją...

W pierwszych 6 dniach maja przewozy drogowe produktów rolnych z Ukrainy w ekspor...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę