A_TSW_2026_950

Nabierani klienci

7 grudnia 2007
Brytyjskie supermarkety pod lupą. Organizacje konsumenckie przyjrzały się promocjom cenowym. Okazało się, że większość sieci handlowych nabiera swoich klientów wpierw podnosząc ceny, a później reklamując wysokie obniżki.

Oskarżenia organizacji konsumenckich nie są bezpodstawne. Przeanalizowały one cenniki w najpopularniejszych brytyjskich marketach. Okazało się, że w przypadku typowo świątecznego asortymentu cenniki często są zmieniane. Winogrona, mandarynki, ryby- drożeją o 25-30%, po czym tydzień później mają już nową, promocyjną cenę specjalnie na święta.

Brytyjscy kontrolerzy oceniają, że sieci handlowe wykorzystują lukę w przepisach chroniących konsumentów. Nadzieją na poprawienie sytuacji jest unijna dyrektywa o nielegalnych praktykach handlowych, która wejdzie w Zycie w przyszłym roku.


POWIĄZANE

Nie będzie szybkiego „przepchnięcia” klauzul ochronnych. Unijni biurokraci – po ...

Jak informują media, w ostatnich dniach Chiny podjęły niespodziewaną decyzję o c...

Jeszcze we wrześniu Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dumą ogłaszało przeło...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę