A_BIO_AGRO_950

Nabierani klienci

7 grudnia 2007
Brytyjskie supermarkety pod lupą. Organizacje konsumenckie przyjrzały się promocjom cenowym. Okazało się, że większość sieci handlowych nabiera swoich klientów wpierw podnosząc ceny, a później reklamując wysokie obniżki.

Oskarżenia organizacji konsumenckich nie są bezpodstawne. Przeanalizowały one cenniki w najpopularniejszych brytyjskich marketach. Okazało się, że w przypadku typowo świątecznego asortymentu cenniki często są zmieniane. Winogrona, mandarynki, ryby- drożeją o 25-30%, po czym tydzień później mają już nową, promocyjną cenę specjalnie na święta.

Brytyjscy kontrolerzy oceniają, że sieci handlowe wykorzystują lukę w przepisach chroniących konsumentów. Nadzieją na poprawienie sytuacji jest unijna dyrektywa o nielegalnych praktykach handlowych, która wejdzie w Zycie w przyszłym roku.


POWIĄZANE

Pan Grzeogorza Jedamski, rolnik emeryt od kilku lat zabiego o sprawiedliwą wysok...

Chaber bławatek (Centaurea cyanus L.), nazywany potocznie bławatkiem, to jeden z...

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oraz Centrum Kontroli i Prewencji...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę