aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Neostrada jeszcze szybsza

2 sierpnia 2005
TP SA wprowadza stałe łącze o przepustowości 6 Mb/s dla klientów indywidualnych. Nowa Neostrada jest dostępna na razie tylko dla 40 proc. Polaków.

Do tej pory najszybsze łącza oferowała odbiorcom indywidualnym największa w Polsce sieć telewizji kablowej UPC Polska. W jednym z wariantów jej usługa Chello osiągała prędkość 4 Mb/s. Nowa wersja Neostrady ma być szybsza (6 Mb/s) i nieco tańsza - Chello 4 Mb/s kosztuje 199 zł netto przy umowie na 12 miesięcy, zaś nowa Neostrada - 169 zł przy umowie na 24 miesiące.

Nowa Neostrada podobnie jak inne wersje tej usługi wiąże się z limitem transferu danych - jeśli abonent w ciągu miesiąca prześle więcej niż 50 gigabajtów, musi się liczyć z drastycznym spadkiem prędkości łącza (limit odpłatnie można zwiększyć). Nie każdy może liczyć na dostęp do nowej wersji Neostrady - wszystko zależy od jakości sieci telefonicznej. TP SA ocenia, że najszybsza Neostrada będzie na razie dostępna tylko dla około 40 proc. mieszkańców Polski.

Co na to konkurencja? - Bierzemy pod uwagę to, co się dzieje na rynku, ale nie jest to najważniejszy czynnik przy kształtowaniu naszych usług - mówi Dorota Zawadzka, rzecznik prasowy UPC Polska. Z kolei Grupa Aster (oferująca telewizję kablową m.in. Warszawie, Krakowie i Zielonej Górze) już niedługo wprowadzi do swojej oferty łącze o przepustowości 3 Mb/s (dziś najszybsze ma 2 Mb/s).

Neostrada to jedna z najszybciej rozwijających się usług w ofercie Telekomunikacji. Pod koniec II kwartału 2005 r. TP SA miała 888 tys. użytkowników szerokopasmowego Internetu, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy przybyło 618 tys. klientów Neostrady. Telekomunikacja podaje, że daje jej to 72-proc. udział w rynku pod względem liczby klientów. Jednak przy liczeniu udziałów nie wzięto pod uwagę osób, które mają dostęp do Internetu przez lokalne sieci osiedlowe.

Najwięksi konkurenci Telekomunikacji mają o wiele mniej abonentów. Grupa Aster ma około 75 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu, a UPC Polska w marcu 2005 r. miała około 63 tys. użytkowników Chello.

Przychody TP SA z szerokopasmowego Internetu wyniosły w I półroczu 2005 r. 451 mln zł, rok wcześniej było to 224 mln zł. Według badań Instytutu Rynku Elektronicznego przeprowadzonych pod koniec 2004 r. TP SA miała 54-proc. udział w wartości sprzedaży szerokopasmowego dostępu do Internetu w Polsce.


POWIĄZANE

Projektowanie ogrodów to piękna pasja, a jednocześnie cenna umiejętność. Pozwala...

Jak na razie, jedynym dokumentem pod którym podpisała się strona rządowa są usta...

Parlament UE przyjął nowe przepisy, które sprawią, że opakowania staną się bardz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę