OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Podróbki w baku

19 lutego 2003

Aż w 80-ciu procentach potwierdziły się skierowane do Inspekcji Handlowej skargi klientów na jakość paliw zakupionych na terenie całego kraju - donosi "Trybuna". Z wyrywkowych kontroli wynika też, że blisko połowa paliw nie spełnia wymaganych norm.

Gazeta pisze, że niejednokrotnie w drodze mediacji nierzetelni przedsiębiorcy zgadzali się pokryć koszty, na jakie narazili swoich klientów. Nie zmienia to faktu, że coraz więcej kierowców przy zlewaniu wybrakowanego paliwa zachowuje jego próbki, a do skarg dołącza kserokopie wyników badań laboratoryjnych. Właściciele stacji często twierdzą jednak, że próbka pobrana została w sposób nieprofesjonalny. Tymczasem brak wystarczających funduszy nie pozwala Inspekcji Handlowej na kompleksowe monitorowanie jakości sprzedawanych w Polsce paliw. Sytuacja ma się zmienić dopiero po 1 stycznia 2004, gdy w życie wejdzie w tym celu nowa ustawa.

"Trybuna" zauważa, że na świecie dbające o swój wizerunek koncerny co pewien czas kontrolują jakość paliw nie tylko w instalacjach rafineryjnych, ale i na stacjach własnej sieci. W Polsce jesteśmy z tym jeszcze w powijakach.


POWIĄZANE

Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) alarmuje: Bruksela finali...

Konsumenci zwracają większą uwagę na jakość i pochodzenie owoców i warzyw, chętn...

Z najnowszego komunikatu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi opublikowanym w PA...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę