OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Polska żywność no name

5 stycznia 2016

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, większość polskiej żywności dostępnej na rynkach Unii Europejskiej nie jest sprzedawana pod polskimi markami.
Mieszkańcy krajów Unii Europejskiej, gdzie trafia najwięcej żywności z Polski, są przywiązani do słodyczy sprzedawanych pod lokalnymi znakami towarowymi. Dlatego tamtejsze sieci handlowe i przetwórnie zamawiają w polskich firmach głównie produkty pod tzw. markami własnymi.
Polskie marki udaje się głównie promować i sprzedawać tam, gdzie jest liczna Polonia jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii. Jednak przytłaczająca część polskiego eksportu rolno-spożywczego, to albo półprodukty abo wyroby nie markowe. Jedynym wyjątkiem jest polska wódka, która cieszy się uznaniem na zachodzie.
Według wstępnych szacunków w 2010 r. wartość eksportu polskich produktów rolno - spożywczych wyniosła po raz pierwszy w historii ok. 13 mld euro. Była o kilkanaście procent wyższa niż rok wcześniej.

 


POWIĄZANE

Stowarzyszenie "Otwarte Klatki" to organizacja która od lat uderza w polskiego r...

Zdrowie roślin jest podstawą życia i bezpieczeństwa żywnościowego, a zatem stano...

Według systemu informacyjnego FGIS "Argus-Fito" od początku 2025 roku od 7 maja ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę