OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Pomimo kryzysu konsumenci wybierają marki, które angażują się w pomoc potrzebującym.

5 grudnia 2008
Edelman opublikował wyniki badań goodpurpose™. Drugie ogólnoświatowe badanie postaw konsumentów wykonane przez instytut Strategy One, wchodzący w skład Edelman potwierdziło przywiązanie konsumentów do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki.

 Marki, które angażują się w działania prospołeczne mogą osiągnąć więcej, niż tylko wyróżnienie się na rynku. – powiedział Mitch Markson, prezes Edelman’s Global Consumer Brands i twórca goodpurpose™. Mogą dostarczyć swoim klientom „podwójną wartość”: produkt oraz poparcie dla idei, w którą wierzą. Rezultaty badania wskazują na to, że największą skuteczność mają programy Wspólnej Odpowiedzialności Społecznej Marki (Mutual Social Responsibility – MSR) w których firma działa wspólnie z konsumentem. Takie działanie tworzy znacznie silniejszy związek emocjonalny konsumenta z marką.

Trwający obecnie kryzys rynku finansowego i bankowego nie wpłynął negatywnie na postawy konsumentów związane z działalnością społeczną. 68% badanych deklaruje pozostanie przy marce w trakcie recesji, jeśli jest ona społecznie zaangażowana. Wyniki wskazują jednak n to, że  marki muszą lepiej informować o realizowanych akcjach społecznych, gdyż jedynie 40% badanych potrafiło wskazać firmę, która je prowadzi. Działania społeczne wpływają na efektywność działań promocyjnych  - 52% konsumentów poleciłoby markę społecznie zaangażowaną, a 54% pomogłoby wypromować produkt takiej marki. Jednym z najważniejszych elementów metodologii goodpurpose™ jest znalezienie odpowiedniego dla każdej marki obszaru społecznego, który będzie najlepiej dopasowany do brand equity. Konsumenci za najistotniejsze obszary uznali ochronę środowiska (88%), promocję zdrowia (86%), przeciwdziałanie ubóstwu (84%) i wyrównywanie szans edukacyjnych (82%).


POWIĄZANE

Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych wzięła udział w webinarium zor...

Dieta sportowca – nieocenione wsparcie dla aktywnych dzieci - mleko jako kluczow...

W ciągu pierwszych 100 dni administracji Trumpa sekretarz rolnictwa USA Brooke R...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę