aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Prima S.A. wdrożyła system SAP R/3

11 sierpnia 2006

Prima S.A., producent i dystrybutor kawy mielonej i rozpuszczalnej z Poznania, wdrożyła SAP R/3, jeden z najbardziej zaawansowanych systemów zarządzania klasy ERP na świecie. Wdrożenie nowego systemu w Primie S.A objęło najważniejsze elementy funkcjonowania przedsiębiorstwa takie jak: produkcja, dystrybucja, sprzedaż, obsługa klienta, finanse i kontroling.

Prima S.A., od 2002 roku cześć koncernu Sara Lee, mogła skorzystać z najlepszych praktyk rozwijanych w Sara Lee. Wdrożenie systemy SAP R/3 w Primie S.A. jest efektem przeniesienie na polski grunt i dostosowania do polskich realiów najlepszych praktyk biznesowych i wieloletniego doświadczenia korporacji Sara Lee z innych krajów europejskich.

- Dzięki wdrożeniu tego nowoczesnego systemu Prima S.A. ma stać się firmą elastyczną, rosnącą i aktywną oraz polepszyć jakość usług, obsługi klienta i zwiększyć swoje możliwości jako dostawca - zapewnia Tomasz Szymczak, Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Prima S.A. - Celem jest standaryzacja procesów realizowanych przez Przedsiębiorstwo Prima S.A. i stworzenie podstaw do dalszego rozwoju firmy. Wdrożenie systemu ma usprawnić realizowane procesy biznesowe i przepływ informacji wewnątrz Primy S.A. oraz pomiędzy Primą S.A. a jej klientami, dostawcami i korporacją, do której należy.

W związku z wdrożeniem nowego systemu, w Primie S.A. nie tylko wymieniono system informatyczny, ale przede wszystkim przedsiębiorstwo przeobraziło się w pełni zintegrowaną i nowoczesną firmą.

Wdrożenie systemu SAP R/3 objęło zaimplementowanie 6 procesów obejmujących poszczególne aspekty działalności firmy.

- Wdrożenie systemu SAP R/3 oznacza nie tylko udoskonalenie procesów wewnątrz firmy, ale także polepszenie współpracy z klientami - podkreśla Tomasz Szymczak, Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Prima S.A. - W tym celu został utworzony dział Customer Service, do którego zadań należy sprawna obsługa zamówień i dostaw. Klienci mogą składać zamówienia elektronicznie i dostawać faktury w formie elektronicznej. Zawansowany system planistyczny i skomputeryzowane linie produkcyjne dbają o wyprodukowanie kawy na czas. Wszystkie magazyny Przedsiębiorstwa Prima S.A. są obsługiwane przez inteligentny system zarządzania, tak aby proces dostaw mógł przebiegać bez zakłóceń. Zmiany objęły także inne aspekty działalności firmy.

Z systemu SAP R/3 korzysta 70 pracowników Primy S.A. Okres wdrożeniowy trwał 9 miesięcy. Wdrożenie było realizowane w zespołach projektowych. Każdy zespół zajmował się jednym procesem i składał się z eksperta, przedstawiciela Sara Lee - Business Process Team Expert (BPT Expert) oraz konsultanta. BPT Expert był odpowiedzialny za jakość i poste wdrażania określonego procesu. Konsultant koordynował i kontrolował działania wdrożeniowe.

Warto przypomnieć, że przedsiębiorstwo PRIMA S.A. z Poznania jest producentem i dystrybutorem kawy mielonej i rozpuszczalnej. Od 2002 r. wchodzi w skład Sara Lee/Douwe Egberts, jednej z trzech największych firm kawowych na świecie. Obecnie firma dostarcza na polski rynek ok. 15.000 ton kawy rocznie oferując zarówno kawę mieloną, jak i rozpuszczalną.


POWIĄZANE

Producenci piwa mierzą się w ostatnich latach z ogromną liczbą wyzwań związanych...

Dobrze utrzymana, produktywna krowa powinna cielić się co roku. Oznacza to, że z...

Oczywiste jest, że organizacja imprez okolicznościowych, jak wesela, święta czy ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę