OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Promocja

30 kwietnia 2009
Wydawało się, że sprawa jest już załatwiona, ale nic z tego. Sejm przyjął ustawę o promocji artykułów rolno-spożywczych. Ale nie zgodził się na zgłoszone przez organizacje rolnicze poprawki. Chodziło o podwyższenie wysokości odpisów na niektóre fundusz promocji.

Początkowo ustawa o funduszach promocji przewidywała, że dla hodowców bydła mięsnego, owiec i koni powstanie jeden fundusz promocji. To nie spodobało się przedstawicielom branż, których interesy nie do końca były zbieżne. Pomysł podziału zaakceptował rząd.

Wtedy powstał problem. Wpływy na konta poszczególnych trzech funduszy byłyby tak małe, że nie zapewniałyby możliwości realizacja jakiejkolwiek promocji.

Dlatego hodowcy koni zaapelowali do Sejmu o przegłosowanie podwyżki odpisu na rzecz promocji do 10 złotych od każdego konia sprzedanego do rzeźni, a hodowcy bydła mięsnego do 4 złotych od każdej sprzedanej sztuki. Wtedy dochód funduszu urósłby do pół miliona złotych rocznie.

Niestety Sejm nie przyjął zaakceptowanych przez sejmową komisję rolnictwa poprawek. W efekcie skuteczne funkcjonowanie funduszy promocji mięsa wołowego, końskiego oraz owczego stanęło pod znakiem zapytania. Ustawa trafi teraz do Senatu


POWIĄZANE

Pogoda nie rozpieszcza producentów kukurydzy. Siewy na północy i w centrum kraju...

Gwałtowny wzrost niepewności w zakresie handlu i polityki gospodarczej, słabszy ...

Rolnictwo precyzyjne wprowadza nowe technologie, które rewolucjonizują podejście...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę