OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Świeże mięso i kawa królują w gazetkach promocyjnych

3 grudnia 2015
Sieci handlowe walczą o klientów głównie świeżym mięsem i kawą. Rzadziej niż przed rokiem promują też marki własne - informuje "Puls Biznesu".
W wielkonakładowych gazetkach sieci marketów i dyskontów król jest tylko jeden - łopatka wieprzowa. Jak wynika bowiem z analiz agencji badawczej ABR Sesta, w takich wydawnictwach zdjęcie płatu świńskiego mięsa pojawiło się w ub.r. 572 razy, bardzo często na pierwszych stronach.
Za łopatką w zestawieniu najpopularniejszych towarów były filety z piersi kurczaka, szynka bez kości, ćwiartki z kurczaka i pomidory. Zaś wśród produktów markowych niepodzielnie królowały kawy koncernu Mondelez.
Po raz kolejny spadła też liczba promowanych w gazetkach artykułów marek własnych, produkowanych na zamówienie sieci. Najmocniej ich promocję ograniczyły dyskonty - o 5 pkt proc. w skali roku.
Marki własne są już dobrze znane klientom sieci dyskontowych, dlatego sklepy nie potrzebują zachęcać do ich wypróbowania, obniżając ceny - wyjaśnia wiceprezes ABR Sesta Marcin Dobek.
Agencja badawcza wzięła pod lupę asortyment prezentowany w zeszłym roku w ponad 4,6 tys. gazetek sieci spożywczych.



POWIĄZANE

Pogoda nie rozpieszcza producentów kukurydzy. Siewy na północy i w centrum kraju...

Gwałtowny wzrost niepewności w zakresie handlu i polityki gospodarczej, słabszy ...

Rolnictwo precyzyjne wprowadza nowe technologie, które rewolucjonizują podejście...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę