Wg Parlamentu Europejskiego jak informuje FAMMU/FAPA promocja produktów rolnych powinna być współfinansowana przez Unię w 60% zamiast jak obecnie w 50%, natomiast promocja produktów ekologicznych powinna być współfinansowana do 70% wartości. Natomiast współfinansowanie tej promocji przez organizacje producenckie powinno zostać zredukowane z 20% do 10%, przy możliwości akceptacji programów promocji dwukrotnie w roku, a nie jak to jest obecnie raz w roku. Parlament głosował w kwestii nowej propozycji dla promocji artykułów rolnych na rynkach w Unii i poza nią 12 grudnia 2007.
Unia zatwierdziła tymczasem (w XII 2007) 18 programów promocji produktów rolnych za 19,6 mln Euro z 10 państw, które chcą promować te produkty w krajach trzecich. Kampanie dotyczą promocji wina, owoców oraz oliwy z oliwek i produktów ekologicznych i przeznaczone są do konsumentów w USA, Rosji i Chin. Jak podkreśla FAMMU/FAPA
programy te są w 50% finansowane przez państwa członkowskie i podkreślają przewagę produktów Unii w jakości, czystości, bezpieczeństwie żywnościowym i znaczeniu dla ochrony środowiska. Zaakceptowane programy pochodzą z Danii, Niemiec, Grecji, Francji, Włoch, Cypru, Węgier, Polski, Portugalii i Słowenii.