aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Z prac Senackiej Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska

4 grudnia 2006

Członkowie Senackiej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi zapoznali się z przygotowanymi przez resort rolnictwa programami promującymi rolnictwo ekologiczne

Informację na ten temat przedstawili Karol Krajewski – dyrektor Departamentu Doradztwa, Oświaty Rolniczej i Nauki z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Rafał Baran - dyrektor z Testardo Red Cell – firmy, która wygrała konkurs na prowadzenie kampanii.

Kampanię przygotował resort rolnictwa. Jest ona finansowana w połowie ze środków Unii Europejskiej, w drugiej połowie z Agencji Rynku Rolnego. Pieniądze zostaną wydane głównie na reklamę telewizyjną, ale także na szkolenia, seminaria oraz broszury.

Promocja żywności ekologicznej będzie kosztować ponad 12 mln zł. Kampania informacyjno-promocyjna ma wesprzeć rolnictwo ekologiczne i zachęcić konsumentów do kupowania produktów wytworzonych bez nawozów i środków ochrony roślin. Akcja promocyjna ma uzmysłowić konsumentom, dlaczego produkty ekologiczne są wyjątkowe. Jest też skierowana do rolników, których ma zachęcić do podejmowania takiej produkcji.

Popyt na ekologiczną żywność gwałtownie rośnie na całym świecie. W naszym kraju stosuje się mniej nawozów sztucznych oraz środków chemicznych i dlatego rolnikom łatwiej przestawić się na produkcję ekologiczną.

Przy okazji kampanii promowany będzie unijny znak rolnictwa ekologicznego. Na „ambasadora” kampanii został wybrany prezes Izby Produktu Regionalnego i Tradycyjnego dr Grzegorz Russak, znany także jako specjalista od dobrej, staropolskiej kuchni.

W opinii Karola Krajewskiego, Polska ma doskonałe warunki do rozwoju rolnictwa ekologicznego. Jednak obecnie zaledwie 1% artykułów spożywczych pochodzi z produkcji ekologicznej. Wytwarzaniem jej zajmuje się ponad 8200 gospodarstw rolnych i 125 zakładów przetwórczych. Jak mówił, podstawową przeszkodą w zwiększaniu opłacalności produkcji ekologicznej jest brak świadomości konsumentów o różnicach między wyrobami ekologicznymi a standardowymi. W efekcie jej opłacalność jest niska, co nie zachęca gospodarstw do jej podejmowania.

Dlatego kampania będzie zachęcać nie tylko do kupowania ekologicznej żywności, ale do jej produkowania – podkreślił Rafał Baran dyrektor Testardo Red Cell.

Akcja promocyjna prowadzona będzie w głównie telewizji, a także w innych mediach. Czas jej trwania obliczony jest na 3 lata. Ma ona wskazywać zalety zdrowotne żywności produkowanej naturalnymi metodami, gwarantować, że jakość takich produktów jest wysoka, a sposób jej wytwarzania przyjazny środowisku. W ramach uświadamiania konsumentów prowadzone będą różnego rodzaju szkolenia. Na stałe będzie działać serwis internetowy, prowadzone będą promocje w sklepach.


POWIĄZANE

Do sądów w I kw. br. trafiło 21 tys. pozwów rozwodowych. Wzrost rdr. wynosi blis...

Przedstawiciele branży mleczarskiej będą mogli zaprezentować swoje produkty na t...

Europejskie browarnictwo idzie z duchem czasu: zrównoważony rozwój na pierwszym ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę