informacje
o stosowaniu
® zarejestrowana nazwa ADAMA Polska

Ze środków ochrony roślin należy korzystać z zachowaniem bezpieczeństwa. Przed każdym użyciem przeczytaj informacje zamieszczone w etykiecie i informacje dotyczące produktu. Zwróć uwagę na zwroty wskazujące rodzaj zagrożenia oraz przestrzegaj środków bezpieczeństwa zamieszczonych w etykiecie.

Australia: Toyota Hilux liderem po raz trzeci z rzędu

20 lutego 2019
Australia: Toyota Hilux liderem po raz trzeci z rzędu

Australia to jeden z tych krajów, które jednoznacznie kojarzą się z autami terenowymi. To także kraj, w którym na ogromnych pustkowiach niezawodność samochodu liczy się najbardziej. Dlatego rynek samochodów już od kilkunastu lat jest zdominowany przez Toyotę, a Hilux po raz kolejny okazał się najpopularniejszym samochodem w Australii.


Hilux numerem 1

Toyota Hilux już trzeci rok z rzędu znajduje się na szczycie rankingu najpopularniejszych samochodów w Australii, zyskując w 2018 roku 9,8%. Wynik 51 705 egzemplarzy to absolutny rekord tego modelu, podobnie jak 4,5-procentowy udział w rynku.

Hilux jest pierwszą Toyotą, której roczna sprzedaż w tym kraju przekroczyła 50 tys. aut. Jednak pod względem udziału w rynku pick-up ma do pokonania dwa inne modele Toyoty. W 1993 roku Camry zajmowała 5,9% rynku, zaś w 1990 roku Corolla zainteresowała 5,8% nabywców.

Toyota Hilux jest produkowana od ponad 50 lat, a obecnie na rynku jest oferowana 8. generacja. Model, który zadebiutował w 2015 roku, został zbudowany na nowej, wzmocnionej ramie, która zwiększyła jego ładowność, odporność i możliwości terenowe. Choć Hilux świetnie sprawdza się jako wytrwała terenówka i samochód do transportu towarów oraz pracy w uciążliwych warunkach, a jednocześnie został wykończony i wyposażony na poziomie samochodów osobowych, spełniając pod tym względem standardy popularnych SUV-ów.

Wśród wyposażenia Hiluxa znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę, system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 7 cali, nawigację czy systemy bezpieczeństwa czynnego w pakiecie Toyota Safety Sense. Cechy użytkowe zwiększają zabudowy przestrzeni bagażowej, orurowanie przestrzeni bagażowej oraz boczne ze stopniami ułatwiającymi wsiadanie. Systemy wspomagające jazdę w terenie to m.in. aktywna kontrola trakcji, wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, działające podczas jazdy do przodu i do tyłu, wspomaganie ruszania pod górę oraz system elektronicznego rozdziału sił hamowania.

Auto jest produkowane w kilku wersjach nadwozia, choć jednocześnie wszystkie odmiany mają tę samą długość 5330 mm. Oznacza to, że pojemność przestrzeni bagażowej zależy od rodzaju kabiny pasażerskiej, która może mieścić od 2 do 5 osób. Długość bagażnika mieści się w przedziale 1555-2350 mm, a każda z wersji zapewnia ładowność przynajmniej 1000 kg.

Toyota najpopularniejszą marką w Australii

Toyota jest liderem australijskiego rynku motoryzacyjnego od 16 lat. Japońska marka znalazła się na topie w tym kraju już po raz 22 (pierwszy raz w 1991 roku). Od czterech lat nieustannie zwiększa swój udział w rynku, zajmując w 2018 roku 18,8% australijskiego tortu. Udało się to dzięki 217 000 sprzedanym samochodom (+0,2%). Żaden inny producent nie sprzedał dotąd w Australii ponad 200 tys. aut w ciągu roku – Toyocie udało się to aż 14 razy w ciągu 15 lat.

Drugie miejsce na podium zajmuje Mazda, której sprzedaż spadła o 4,4%, a trzecie – Hyundai (-2,9%). Na czwarte miejsce wspięło się Mitsubishi dzięki wzrostowi o 5,3%. Po raz pierwszy cztery najwyższe miejsca na australijskim rynku zajmują marki z Azji. Dawni liderzy – Ford i Holden – straciły w ciągu roku odpowiednio 11,6% oraz 32,7%.

SUV-y i pick-upy to 60% rynku w Australii

Najpopularniejszym segmentem w Australii są SUV-y, których sprzedaż wzrosła o 6,4% do liczby 495 300 aut i stanowią 43% rynku. Pierwsze miejsce w tej klasie zajęła Mazda CX-5, a jej bezpośredni rywale to RAV4 i Nissan X-Trail. Lekkie auta użytkowe, przede wszystkim pick-upy, zainteresowały o 0,6% więcej kupujących i obejmują 20,6% rynku (237 900 egz.).

Zainteresowanie autami osobowymi spadło o 15,9% do 31,8% udziału w rynku (378 400 aut). Corolla jest najpopularniejszym modelem w tym segmencie po raz szósty z rzędu, wyprzedzając Mazdę 3 i Hyundaia i30.

Najdynamiczniej rozwija się segment małych SUV-ów (+18,4%), zaś największe spadki notują auta sportowe (-32%).

Australijski rynek silny pomimo spadku

Rynek samochodów w Australii zakończył rok na poziomie 1 153 000 sprzedanych samochodów, o 3% mniej niż rok wcześniej. Jest to pierwszy spadek po trzech latach bicia rekordów. Nadal jest to jednak czwarty najwyższy wynik w historii tego kraju. Analitycy wiążą odwrócenie trendu ze słabszym rynkiem nieruchomości, nowymi, bardziej restrykcyjnymi przepisami dotyczącymi udzielania kredytów oraz ogromnej suszy, która uderzyła w rolników.

Australijczycy wybierają auta z Azji

Australijski rynek jest zdominowany przez auta z Japonii. Zajmują one 31% rynku, z liczbą 356 200 aut (+4,3%). Miejsca na podium zajmują samochody importowane z Tajlandii (26% udziału w rynku) i z Korei Południowej (15% udziału). Na kolejnych pozycjach znalazły się auta przywożone z Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Czech, Meksyku, Węgier i Chin. Produkcja samochodów w Australii została zakończona w 2017 roku, a w kolejnym roku sprzedano nieco ponad 4000 ostatnich egzemplarzy z rodzimych fabryk.

 


POWIĄZANE

W związku z informacją resortu rolnictwa o tym, że w bieżącym roku nie zostały z...

Zarząd Dolnośląskiej Izby Rolniczej, realizując wniosek VIII Walnego Zgromadzeni...

Zarząd Dolnośląskiej Izby Rolniczej po rozpatrzeniu wniosku, który wpłynął do Ko...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę