Targi_china_210519-750

Dyrektor Polskiej Izby Mleka uczestnikiem Misji Wysokiego Szczebla Komisarza Phila Hogana do Dubaju

19 lutego 2019
Dyrektor Polskiej Izby Mleka uczestnikiem Misji Wysokiego Szczebla Komisarza Phila Hogana do Dubaju

Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka po raz kolejny została wybrana w skład delegacji biznesowej towarzyszącej Komisarzowi Hoganowi podczas Misji Wysokiego Szczebla. Dyrektor Maliszewska reprezentuje polską branżę mleczarską podczas Misji, której celem jest promocja europejskich produktów rolno-spożywczych oraz zapewnienie im większego dostępu do rynku ZEA.

W przeszłości, przedstawiciele Polskiej Izby Mleka uczestniczyli również w następujących Misjach Wysokiego Szczebla: do Chin i Japonii, Wietnamu, Singapuru i Indonezji, Kanady, Arabii Saudyjskiej i Iranu. Udział przedstawicieli PIM w Misjach Wysokiego Szczebla możliwy jest dzięki sfinansowaniu z Funduszu Promocji Mleka.

Unijny Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Phil Hogan rozpoczął Misję Wysokiego Szczebla w Dubaju. Uczestnicy Misji w terminie 16-19 lutego br. przebywać będą w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie odwiedzą targi Guldfood 2019. Podczas Misji zaplanowanych zostało wiele seminariów biznesowych, wizyt w sieciach handlowych i spotkań B2B. Podczas licznych sesji konferencyjnych poruszone zostaną tematy związane z trendami konsumenckimi, przyszłością i rozwojem handlu.

Oferta produktów mleczarskich na emirackim rynku jest bardzo szeroka, począwszy od typowo lokalnego mleka wielbłądziego, a skończywszy na serach w stylu europejskim. Konsumenci z ZEA uważają produkty mleczarskie za podstawowe do bezpośredniego spożycia. Wiele potraw tradycyjnych zawiera przynajmniej jeden produkt mleczarski.

Konsumpcja mleka i przetworów mlecznych w ZEA jest wysoka i zróżnicowana. Duża jest popularność produktów do picia i jogurtów. Rynek sera rośnie – konsumenci coraz częściej wybierają niepakowane sery miękkie i pakowane sery twarde. Ostatnio na rynek weszły duże supermarkety, które proponują własne marki serów po niższych cenach. Jeśli chodzi o mleko do picia, popularne, zwłaszcza wśród dzieci, są schłodzone napoje smakowe. Z tego powodu produkcja powiększyła się o nowe smaki. Niemniej jednak, zważywszy na to, że jakość jest wyznaczana przez największe firmy, głównym czynnikiem decydującym jest cena.

 

Polska Izba Mleka


POWIĄZANE

Projekty partnerów KSOW są inspiracją do realizacji działań „Strategii zrównoważ...

W dniu 30 czerwca 2019 r. upływa termin składania Informacji o nabyciu surowca t...

Rolnictwo ekologiczne rozwija się we Francji bardzo wyraźnie. W 2018 r. pięć tys...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę