OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Herbapol-Lublin: ESG na poważnie, a nie na szybko

26 lutego 2025
Herbapol-Lublin: ESG na poważnie, a nie na szybko

Przyspieszone tempo wdrażania regulacji CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) wyznacza nowe standardy raportowania ESG w Polsce i Europie. Pomimo tego, 34% polskich firm nadal nie wie, kiedy jest zobligowane do złożenia raportu ESG, a jedynie 24% czuje się dobrze przygotowanych do tego procesu – wynika z badań Crowe Poland & Envirly.

Herbapol-Lublin, lider na rynku naturalnych produktów spożywczych i ziołowych, podchodzi do tych wyzwań w sposób systemowy i długofalowy. Firma już rozpoczęła zaawansowane prace nad raportowaniem zrównoważonego rozwoju, kładąc nacisk na jakość, zgodność z regulacjami i transparentność danych.

Kluczowe działania Herbapol-Lublin w obszarze ESG: • Analiza podwójnej istotności – Firma przeprowadziła kompleksowe analizy dotyczące wpływu swojej działalności oraz ryzyk ESG, angażując w proces menedżerów oraz ekspertów zewnętrznych. • Odpowiedzialny łańcuch wartości – Herbapol aktywnie wspiera swoich dostawców w dostosowywaniu się do nowych wymogów, stawiając na partnerskie relacje i eliminując ryzyko zaskoczenia zmianami regulacyjnymi. • Precyzyjne dane – Firma inwestuje w nowoczesne technologie do monitorowania wskaźników ESG, zapewniające dokładność i rzetelność raportowanych informacji. • Edukacja i zaangażowanie – Pracownicy oraz dostawcy będą mogli uczestniczyć w działaniach edukacyjnych z różnych obszarów ESG, co pozwoli na wdrażanie zrównoważonych praktyk w codziennych procesach biznesowych. • Pomiary śladu węglowego – Firma zrealizuje szczegółowe pomiary emisji we wszystkich trzech zakresach (Scope 1, 2 i 3), co umożliwi opracowanie efektywnej strategii dekarbonizacji.

„Zrównoważony rozwój nie jest dla nas chwilowym trendem, ale integralnym elementem strategii biznesowej. Współpracujemy nie tylko wewnętrznie, ale także z naszymi dostawcami, tworzymy trwałe relacje i stawiamy na przejrzystość oraz długofalowe działania. Wierzymy, że odpowiedzialny biznes to korzyści dla wszystkich interesariuszy – zarówno teraz, jak i w przyszłości” – podkreśla zarząd Herbapol-Lublin.

Herbapol-Lublin konsekwentnie buduje swoją pozycję jako firma, która nie tylko odpowiada na wymogi regulacyjne, ale realnie wpływa na otoczenie społeczno-środowiskowe. Strategia ESG jest spójna z misją marki, bazującą na bliskości z naturą oraz trosce o zdrowie i jakość życia konsumentów.

 

„Herbapol-Lublin” S.A. to lider polskiego rynku spożywczego z historią sięgającą 1949 roku. Od samego początku inspiruje się naturą i czerpie z jej bogactwa, oferując konsumentom produkty wysokiej jakości.  Portfolio produktowe firmy obejmuje kategorie syropów owocowych, herbatek owocowych, ziołowych, funkcjonalnych, herbat białych, zielonych, czerwonych i czarnych, produktów dżemowych, gotowych do picia napojów herbacianych, cukierków odświeżających oraz kosmetyków. W portfolio znajdziemy produkty marek: Herbapol, Big-Active, Zioła Mnicha. Herbapol-Lublin to świetny przykład połączenia tradycji z nowoczesnością. Firma niezmiennie cieszy się zaufaniem czterech pokoleń konsumentów.

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

(Waszyngton, D.C., 29 kwietnia 2025 r.) - W pierwszych 100 dniach administracji ...

Kandydat na Prezydenta RP dr Artur Bartoszewicz od samego początku kampanii wybo...

Komisja Europejska podnosząc cła działa przeciwko nieuczciwie dotowanemu importo...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę