A_TSW_2026_950

„Koala” - Platige Image prezentuje krótką animację stworzoną w oparciu o Unreal Engine 4

11 maja 2020
„Koala” - Platige Image prezentuje krótką animację stworzoną w oparciu o Unreal Engine 4

Wyprodukowana przez Platige Image animacja jest wynikiem działań R&D prowadzonych w zakresie silnika czasu rzeczywistego i stanowi teaser projektów tworzonych w oparciu o Unreal Engine 4.

Koala to dzieło młodych artystów z Platige Image, mające na celu demonstrację możliwości nowej technologii, z której korzysta warszawskie studio. Dzięki możliwości niemal jednoczesnej pracy kilku twórców nad tą samą sceną, środowisko Unreal Engine znacząco przyspiesza proces tworzenia animacji, a także istotnie zwiększa elastyczność zespołu produkcyjnego.

Zobacz teaser Koala by Platige Image

Od dłuższego czasu widzieliśmy ogromny potencjał drzemiący w silnikach czasu rzeczywistego. Ostatnie dwa lata to dynamiczny rozwój hardware'u, a także samych narzędzi potrzebnych do realizacji cinematików i VFXów. Wszystko to sprawia, że korzystanie z Unreal Engine pozwala nam na kompleksowe tworzenie bardziej wymagających form - komentuje Rafał Kidziński CG Supervisor w Platige Image.

Na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie innowacyjnego systemu ray tracing, czyli technologii renderowania, polegającej na analizowaniu toru lotu promieni światła i ich rozpraszania po odbiciu się od powierzchni. Ray tracing w Unreal Engine 4 pokazuje efekty zmiany oświetlenia w czasie rzeczywistym, bez konieczności czekania na wyrenderowanie obrazu, co w przypadku tradycyjnych silników renderingowych trwać może nawet wiele godzin.

Podczas pracy nad Koalą chcieliśmy w pełni wykorzystać możliwości jakie daje najnowsza wersja Unreal Engine 4. Wprowadzenie do silnika funkcji ray tracingu umożliwiło znaczny skok jakościowy, zdecydowanie zwiększający realizm warstwy wizualnej - dodaje Paweł Gajda CG Producer w Platige Image.

Całościowo Koala to krótka i klasyczna historia bohatera, który znalazł się w nieodpowiednim miejscu, w nieodpowiednim czasie. W trudnej sytuacji zmuszony jest do walki. 

Wybór historii opartej o bijatykę nie jest przypadkowy. Taka forma pozwala w alegoryczny i prosty sposób opowiedzieć o zmaganiach jednostki z otaczającym ją światem. Każdy z nas mierzy się z sytuacjami które go przerastają i z którymi pragniemy umieć sobie radzić - dlatego chętnie identyfikujemy się z bohaterem, który tego dokonuje. Poza tym sceny walki dają w Platige możliwość pracy z wybitnymi kaskaderami, a to sama przyjemność - opisuje Anna Szustak, reżyser Koali ze studia Platige Image.

Koala jest pierwszym stworzonym w pełni przez Platige Image projektem, wykorzystującym możliwości Unreal Engine 4. Warszawskie studio ma w planach dalszą integrację tego środowiska ze swoim zapleczem technologicznym, co w przyszłości zaowocuje kolejnymi projektami opartymi o silnik czasu rzeczywistego.

 

infowire.pl


POWIĄZANE

Rolnicy wychodząc na ulice Brukseli bronią interesu wszystkich obywateli UE– ost...

Węgry od ponad dwóch dekad konsekwentnie utrzymują status kraju wolnego od GMO. ...

Hiszpania od ponad dwóch dekad jest największym producentem roślin genetycznie m...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę