aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Opowiedzmy o naszych plantacjach

19 kwietnia 2018
Opowiedzmy o naszych plantacjach

Plantatorzy borówki zaczęli odliczanie do 1 LIPCA. To data rozpoczęcia zbiorów. Przed nami dobra okazja, by pokazać urodę i niepowtarzalność naszych plantacji. Celem jest przedstawienie polskich plantacji borówki jako miejsc, w których powstaje najwyższej jakości produkt. Borówka z Polski ceniona jest przecież na wielu rynkach. To wiedza, która potrzebna jest konsumentom i liderom opinii.

- Za tym owocem, oprócz tego, że ma smak, wartości odżywcze, idzie też ciężka praca i przeogromny bagaż wiedzy plantatora – mówi Michał Koter, Gospodarstwo Ogrodnicze Koter.
- Ja bym porównał to nawet do takiego mistycyzmu, którym owiane są na przykład uprawy winorośli. To jest praktycznie ta sama gama umiejętności, którą trzeba się wykazywać. Trzeba z pogodą umieć się dogadać. Odpowiednio reagować. Dobierać odmiany. Cała masa zabiegów, cięcia. To jest tak dużo rozmaitych czynników, które właściwie każdą plantację tworzą na swój sposób niepowtarzalną i wyjątkową - dodaje Koter.

Opowiedzmy o naszych plantacjach

Magia uprawy winorośli i wina zasadza się właśnie na upowszechnieniu wiedzy na temat prowadzenia plantacji. Mimo braku kultury picia wina, nawet w Polsce powszechna jest świadomość: istnienia różnych szczepów, wagi odpowiedniej gleby, gęstości nasadzeń, zależności od pogody, ilości dni słonecznych, sposobów uprawy, ściśle przestrzeganych zasad, rytuałów przetwarzania winogron, maksymalnej ilości wina, jakie wolno wyprodukować z hektara winnicy itp. Im więcej wiemy o tym, jak się coś produkuje, tym bardziej to doceniamy. Nie ma zatem możliwości, by budować rynek i świadomość tego jak produkowana jest borówka, bez udziału samych producentów. 

Brawo plantatorzy borówki!

- W tej promocji za silną stronę bezwzględnie uważam udział plantatorów, którzy angażują się, którzy pokazują swoje plantacje, którzy chcą pokazać to co produkują z jak najlepszej strony – mówi dr Dorota Łabanowska-Bury z wydawnictwa Plantpress.
 
- Pokazanie ludziom, jak borówka jest produkowana, skąd pochodzi, jest ważnym punktem. Tak naprawdę jest to dobra podstawa, , żeby zwrócić uwagę konsumentów na to - za co tak naprawdę płacą – dodaje redaktor Łabanowska-Bury.

Wszyscy powinniśmy współpracować

- Plantatorzy są prawdziwymi promotorami. Z jednej strony są programy telewizyjne, które mówią nam więcej na temat żywności, którą spożywamy, a jeżeli chodzi o owoce to najlepiej to zrobią plantatorzy. Ponieważ siedzą w temacie, czują to i wiedzą co mówią i o czym – mówi Grzegorz Szetyński, Wicestarosta Bielski.

 

- Wszyscy powinni współpracować. I szkółkarze między sobą i z plantatorami. I plantatorzy między sobą, dlatego, że wszyscy się na rynku zmieszczą z dobrym towarem. Przede wszystkim mamy promować zdrowie, a owoce, wszystkie owoce  - szczególnie borówka - to samo zdrowie – podsumowuje Szetyński.
- Opowiedzmy o naszych plantacjach. Pokażmy naszą umiejętność współpracy z naturą, pasję, doświadczenie i wszystkie prace, które wpływają na końcową jakość owoców. Jako plantatorzy jesteśmy znakomitymi promotorami jakości polskiej borówki. Wierzę, że konsumenci zobaczą w nas promotorów zdrowego stylu życia – podsumowuje Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.



Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

 

 

Fundacja Promocji Polskiej Borówki


POWIĄZANE

Sekrety bezpiecznych transakcji online: Najlepsze praktyki dla użytkowników syst...

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupac...

Folia stretch jest niezwykle wszechstronnym materiałem, który ma szereg różnych ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę