MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Orzechy można eksportować do Brazylii

23 maja 2024
Orzechy można eksportować do Brazylii

Rynek orzechów w Brazylii wykazuje obiecujący wzrost, szczególnie napędzany rosnącym naciskiem konsumentów na zdrowie i styl życia. Rośnie zapotrzebowanie na pożywne orzechy, takie jak orzechy włoskie, pistacje i migdały, które nie są produkowane w kraju. Dlatego niniejszy raport zawiera analizę rynku orzechów z drzew orzechowych w Brazylii, podkreślając wzrost wynikający ze zmiany w kierunku zdrowszego stylu życia i rosnącego popytu na orzechy z drzew orzechowych. Przegląd obejmuje analizę bieżących warunków rynkowych, możliwości i wyzwań, w tym krajobrazów regulacyjnych i konkurencyjnych, analizę handlu oraz spojrzenie na spostrzeżenia konsumentów i kanały dystrybucji.

Przegląd rynku orzechów

Brazylia jest głównym producentem czterech z ośmiu najczęściej spożywanych orzechów na świecie. Należą do nich orzechy brazylijskie, orzechy nerkowca, pekan i orzechy makadamia, których roczną wielkość produkcji szacuje się na
1,38 000 ton
2. 147 000 ton
3. 5000 ton
4. 1100 ton
odpowiednio.
Chociaż technicznie są to rośliny strączkowe, orzeszki ziemne są powszechnie spożywane w postaci orzechów w różnych postaciach. Warto zauważyć, że Brazylia produkuje około 960 000 ton5 orzeszków ziemnych, a szacunki wskazują na ciągły wzrost produkcji. Brazylia jest ważnym eksporterem części tych orzechów na całym świecie. Dlatego Brazylia jest samowystarczalna w zaspokajaniu krajowego popytu na te produkty, eliminując potrzebę importu tych odmian. Jednakże w przypadku pistacji, orzechów włoskich i migdałów Brazylia nie produkuje tych orzechów na rynku krajowym ani w odpowiednich ilościach handlowych i w celu zaspokojenia popytu opiera się w dużym stopniu na imporcie. Ponadto atrakcyjność tych orzechów, znanych ze swoich korzyści zdrowotnych i wszechstronności w różnych zastosowaniach kulinarnych, pozycjonuje je jako atrakcyjną opcję dla brazylijskich importerów, którzy chcą zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na żywność premium.
Konsumenci kupują te produkty przede wszystkim w sklepach detalicznych (47 proc.) i sklepach specjalistycznych (31 proc.).
W supermarketach produkty te są zazwyczaj dostępne pojedynczo w ramach każdej kategorii lub zmieszane z innymi rodzajami orzechów. Produkt pakowany stanowi 77 procent sprzedaży detalicznej w Brazylii.
Tymczasem sklepy specjalistyczne często sprzedają je na wagę. Chociaż preferencje konsumentów mogą się różnić w zależności od regionu, orzechy nerkowca i orzechy brazylijskie można uznać za najpopularniejsze wśród brazylijskich konsumentów. Warto wspomnieć, że region południowo-wschodni, do którego należą stany Sao Paulo i Rio de Janeiro, odpowiada za lwią część sprzedaży detalicznej i łącznej liczby sklepów. Jako siła napędowa brazylijskiej gospodarki, Sao Paulo reprezentuje około 30 procent bogactwa kraju.
Pomimo rosnącej świadomości konsumentów na temat zdrowotnych właściwości orzechów, popyt na te produkty ogranicza się głównie do konsumentów z wyższej półki. Badania przeprowadzone dla ATO Sao Paulo wykazały, że cena jest dla konsumentów głównym czynnikiem przy wyborze orzechów z drzew orzechowych (29 procent), a smak (24 procent) i korzyści zdrowotne (22 procent) to inne ważne czynniki.

oprac emk, ppr.pl źródło USDA


POWIĄZANE

W listopadzie 2024/25 r. eksport rzepaku z Ukrainy zmniejszył się trzeci miesiąc...

Od 1973 roku Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) opracowuje i prze...

Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką. Prawie 70 proc. strategii...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę