Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Owoce i Warzywa na Narodowym

16 września 2022
Owoce i Warzywa na Narodowym

Fundusz Promocji Owoców i Warzyw zaprosił do współpracy organizacje promujące wiodące gatunki i grupy gatunków. Tak producenci stali się strategicznym partnerem Narodowego Dnia Sportu. 18 września br. zobaczymy owoce i warzywa jako część życia ludzi aktywnych. Dietetycy wraz z trenerami i sportowcami przypomną, że „dbanie o formę zaczyna się w kuchni”. O wyzwania i motywacje do współpracy zapytaliśmy liderów wiodących projektów promocyjnych. Wspólne jest ich przekonanie, że warzywa i owoce są naturalnym partnerem aktywnego stylu życia, a Narodowy Dzień Sportu - okazją by to sugestywnie pokazać.


superwarzywa_owoce na Narodowym


Sektor ogrodniczy jest partnerem Narodowego Dnia Sportu

Badania Kantar pokazują, że warzywa i owoce są synonimem zdrowia, 98% Polaków tak je postrzega. Od 2 lat wspólny ogrodniczy przekaz dotyczy ich wagi w codziennych posiłkach. Cały sektor podkreśla, że warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego co jemy w każdym posiłku. Dziś producenci warzyw i owoców otwierają kolejny rozdział. Sektor ogrodniczy jest partnerem Narodowego Dnia Sportu. 18 września, współtworzyć będzie X jubileuszowy sportowo-rodzinny piknik na błoniach PGE Narodowego.

Strefę owoców i warzyw współtworzyć będzie 6 projektów: Moc Polskich Warzyw, Jedz Owoce i Warzywa, Ziemniaki czy kartofle?, jagodowy Czas na polskie superowoce!, #wybieramPOLSKIEjabłka oraz Apetyt na polskie.

Moc Polskich Warzyw

-„Moc Polskich Warzyw” to projekt promujący wszystkie grupy warzyw uprawianych w Polsce. Kluczowym celem kampanii jest edukacja konsumentów na temat różnorodności polskich warzyw, ich właściwości zdrowotnych i odżywczych oraz roli w codziennej diecie.
Bardzo zależy nam na propagowaniu zdrowego trybu życia, który opiera się na dwóch filarach: prawidłowym odżywianiu i aktywności fizycznej. Ten drugi filar rewelacyjnie pokazuje wydarzenie, jakim jest Narodowy Dzień Sportu. Z kolei prawidłowa dieta oznacza posiłki oparte o zdrowe polskie warzywa i owoce. Powinny one stanowić połowę tego, co jemy w każdym z nich. Dlatego jako producenci warzyw chcemy, aby produkty, które dostarczamy naszym konsumentom budziły same pozytywne skojarzenia.
Były w ich oczach zdrowe, smaczne i naturalne-mówi Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP, lidera kampanii Moc Polskich Warzyw-Kampania promuje pomidory, papryki, cukinie, bakłażany, marchew, ogórki, buraki, cebulę i czosnek, całą gamę warzyw strączkowych, kapustnych, korzeniowych oraz pieczarki. Jak przekonują producenci „Strefa Moc Polskich Warzyw" to będzie wielobarwna, smaczna i rodzinna moc atrakcji. Konkursy, gry, zabawy, warsztaty i wspólne gotowanie. Będzie pysznie i aktywnie!”.

Ziemniaki czy kartofle?

-"Zdrowe i smaczne, a jednak przez wielu niedoceniane. W ramach kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz” udowadniamy, że sceptycy są w błędzie. Wraz z uczestnikami „Narodowego Dnia Sportu” odkryjemy ziemniaka na nowo! Odwołamy się do tradycji spożywania kartofli w Polsce i ich wartości odżywczych oraz smakowych. Ale pokażemy niestandardowe podejście do ich przygotowania, nie muszą stanowić jedynie dodatku do obiadu. Warto je jeść i się nimi delektować.-mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”.-

Kampania „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz” to wyjątkowy na polskim rynku projekt promocji spożycia krajowych ziemniaków. Przedstawia je jako niezwykle ciekawy i intrygujący produkt, z którym przez lata Polska była kojarzona, a który jest coraz częściej eliminowany z diety, szczególnie przez ludzi młodych.

Tegoroczną V edycję kampanii zadedykowaliśmy ziemniakom jako produktom idealnym dla osób aktywnych fizycznie. Dbających o formę i sylwetkę, przykładających wagę do kaloryczności posiłków i będących na diecie redukcyjnej. Okazuje się bowiem, że jedynie 1/3 (32%) konsumentów ma świadomość, że ziemniaki są zdrowe, a zaledwie 1/9 (11%) – że mają mało kalorii. Uświadamiamy więc, że są niskokaloryczne oraz mogą być świetnym uzupełnieniem diet i menu komponowanych w celu dbania o formę. W ramach tej sportowo-fit edycji przedstawiamy ziemniaki jako składniki zbilansowanej i zdrowej diety. Prezentujemy przepisy na dania z wykorzystaniem kartofli dla osób aktywnych. Czujemy, że jesteśmy naturalnym partnerem Narodowego Dnia Sportu-podsumowuje Agnieszka Falba-Gałkowska.

Zdrowe i smaczne, a jednak wciąż przez wielu niedoceniane. W ramach kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz” i na błoniach Narodowego, produceni pokażą, że sceptycy są w błędzie. Wraz z uczestnikami wydarzenia odkryją bogate oblicze ziemniaka!

Dla dzieci i młodzieży wczesnoszkolnej

Wciąż jemy za mało warzyw i owoców, zapominając, że powinny stanowić połowę tego co jemy w każdym posiłku. Celem naszej kampanii jest popularyzacja spożycia krajowych warzyw i owoców wśród dzieci i młodzieży wczesnoszkolnej. Pokazujemy, że warzywa i owoce są kluczem do utrzymania dobrego zdrowia i samopoczucia przedstawia Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura FBZPR, organizatora kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!”.

Wprowadzenie ich na stałe do jadłospisu dziecka wspomaga jego rozwój psychospołeczny i psychofizyczny. Stanowi też skuteczną „broń” w walce z nadwagą i otyłością.

Z badania przeprowadzonego w ramach naszej akcji wynika, że rodzice podejmują szereg kroków, by nie dopuścić do nadwagi lub otyłości u dzieci. 58% ankietowanych przyznało, że podaje pociechom posiłki zawierające owoce i warzywa, a do aktywności fizycznej zachęca maluchy 57% opiekunów. Ruch pomaga łagodzić stres i zapewnia ogólnie dobre samopoczucie, a także odpowiedni rozwój mięśni i kości. Aktywność sportowa oraz warzywa i owoce w diecie to recepta na zdrowy rozwój najmłodszych. O tym właśnie mówimy w kampanii. Czy mogło nas zabraknąć podczas Narodowego Dnia Sportu? retoryczne pyta Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura FBZPR, organizatora kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa”.

Podczas eventu 18 września Federacja pokaże „supermoce” warzyw i owoców, świat różnorodnych smaków, niezwykłych zapachów i feerii barw.

Czas na polskie superowoce!

Popularne „superowoce” to wspólny projekt organizacji i grup producentów owoców jagodowych. Promuje owoce i przetwory borówek, truskawek, malin, jagody kamczackiej, porzeczek, jeżyn, aronii, agrestu, mini-kiwi, w tym roku także rokitnika. Organizatorem kampanii jest Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw.
- Wykorzystując dobre doświadczenia producentów borówki, od lat łączymy siły aby skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji. Razem mamy na to po prostu więcej okazji i więcej argumentów. Współpraca z ludźmi sportu to kolejna platforma współpracy w sektorze. Pierwszą były wspólne badania konsumpcji i ich promocja wśród producentów. Wyniki badań konsumpcji prezentowane są na stronie WczorajNaTalerzu.pl. Kolejną talerz żywieniowy i promocja roli warzyw i owoców w codziennych posiłkach. Wytyczne wspólnie wypracowanej komunikacji mamy na stronie PołowaSukcesu.pl. 18 września to może być ważna data. Po raz pierwszy w historii cały nasz liczny sektor stanie w jednym miejscu i pokaże się 10-15 tys. aktywnych sportowo uczestników rodzinno-edukacyjnego pikniku Narodowego Dnia Sportu. Zapraszam by być tego świadkiem - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Przetwórcy owoców jagodowych zapraszają na degustacje i zakupy przetworów z owoców jagodowych bezpośrednio od producentów. Będzie aronia, rokitnik, produkty z jagody kamczackiej i owoce liofilizowane. Oryginalną atrakcją Narodowego Dnia Sportu będą III Jagodowe Mistrzostwa w Piłce Nożnej. Ja to ktoś powiedział - gramy u siebie. Zapraszam raz jeszcze!-puentuje prezes KZGPOiW, w Core Team lider zespołu ds. komunikacji roli warzyw i owoców w żywieniu człowieka.

Apetyt na polskie

W edukacyjną podróż do zdrowego odżywiania zaprasza Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków. Spotkacie m.in. koło fortuny z nagrodami, pomidora zamkniętego w butelce, artystyczne malowanie buziek i rączek oraz dietetyków, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania uczestników pikniku na błoniach Narodowego.
- KUPS od dwóch dekad prowadzi szereg edukacyjnych kampanii, przekonujących do zdrowego trybu życia, którego nieodłączną częścią jest sport oraz dieta pełna warzyw, owoców i ich przetworów, takich jak np. soki. Dlatego podczas Narodowego Dnia Sportu, którego organizatorom przyświecają te same idee, nie mogło zabraknąć naszego stoiska. Promujemy ideę 5 porcji warzyw, owoców lub soku, ale także rozbudzamy apetyt na polskie produkty, apetyt na zdrowie.
Możliwość bezpośredniego spotkania z konsumentami, rozmowa o nurtujących ich wątpliwościach, to bardzo potrzebna część działań w drodze do zdrowego społeczeństwa-powiedział Julian Pawlak, Prezes Stowarzyszenia KUPS.

Strefa owoców i warzyw

Wspólna oferta wygląda imponująco. Pokazy kulinarne, animacje dla dzieci i konsultacje z dietetykami. Wszystko to w warzywno-owocowej strefie pikniku z okazji Narodowego Dnia Sportu. Zapraszamy plantatorów, sadowników i przetwórców. Można będzie porozmawiać z wystawcami i liderami kilkunastu organizacji branżowych, a przy okazji spróbować ciekawych dań i kupić wiele przetworów. Więcej o strefie owoców i warzyw na rodzinno-sportowym pikniku na błoniach Narodowego
W ramach corocznej kampanii Narodowy Dzień Sportu zachęcamy do uprawiania sportu. Pokazujemy, że warto „się spocić”. W tym roku – wspólnie z polskimi producentami owoców i warzyw – łączymy siły. Zdrowy styl życia to ruch oraz zdrowe odżywianie. Trzeba o tym pamiętać i trzeba to zobaczyć!-podkreśla Krystyna Radkowska, prezes Fundacji Zwalcz Nudę, organizatora Narodowego Dnia Sportu.

Inicjatywa zebrania doświadczeń kilku dużych projektów powstała w ramach Core Teamu - forum współdziałania liderów i ekspertów branży ogrodniczej. Wdrożenie nie ogranicza się do finału na błoniach Narodowego. Każdy producent może w Polsce promować się jako partner tego wydarzenia. Zachęcamy do korzystania ze zdjęć i grafik "Jesteśmy partnerem Narodowego Dnia Sportu 2022". Mają one pokazać, że dobra forma tak naprawdę zaczyna się w kuchni.

***
Core Team to forum współpracy liderów i ekspertów branży owoców i warzyw. Przedstawiciele środowisk produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę. Połączono potencjał sektora owoców i warzyw. Jego częścią jest Zespół ds. komunikacji ich roli w żywieniu człowieka. Zespół zajmuje się wdrożeniem rozwiązań wypracowanych w ramach projektu „Połowa Sukcesu”. W wyniku podjętych działań partnerami dla siebie stają się różne projekty finansowane z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Prowadzone działania mają integrować wokół wspólnych aktywności jak najszersze środowiska producentów i przetwórców.

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”.

Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

 

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw


POWIĄZANE

Czy uprawa kukurydzy jest opłacalna? Co roku, po zakończonych żniwach producenci...

Kwestie bezpieczeństwa żywnościowego muszą być traktowane przez polityków tak po...

Innowacje biotechnologiczne w służbie biogospodarki Rola biotechnologii w rozwoj...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę