aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1
Europejskie Forum Rolnicze

Polska premiera rolniczej opony KLEBER LUGKER do ładowarek teleskopowych

19 września 2019
Polska premiera rolniczej opony KLEBER LUGKER do ładowarek teleskopowych

Podczas rozpoczynającej się 19 września Międzynarodowej Wystawy Rolniczej Agro Show w Bednarach marka Kleber przedstawi po raz pierwszy w Polsce nową oponę rolniczą do ładowarek teleskopowych. KLEBER LUKGER zapewnia maszynom stabilność, dobrą przyczepność i trakcję oraz wytrzymałość.

 

KLEBER LUGKER to opony zaprojektowane do ładowarek teleskopowych. Operatorzy wykorzystujący te maszyny w codziennej pracy potrzebują ogumienia zapewniającego niezbędną mobilność oraz wytrzymałość, która przekłada się na efektywność kosztową. Na te potrzeby odpowiadają właśnie opony rolnicze KLEBER LUGKER, które będą miały swoją polską premierę podczas Międzynarodowej Wystawy Rolniczej Agro Show w Bednarach na wspólnym stoisku firm Grasdorf & Michelin nr 460 w sektorze E.

 

Opona KLEBER LUGKER zapewnia doskonały stosunek jakości do ceny, a jej trzy najważniejsze cechy charakterystyczne to:   

  • Bardzo dobra stabilność

Opona posiada bardzo sztywne ściany boczne, które zapobiegają jej deformacji  pod wpływem dużych obciążeń. Dzięki temu KLEBER LUGKER zapewnia precyzję podczas podnoszenia i transportowania. Dodatkowo wysoki bok chroni oponę przed uszkodzeniami.     

  • Dobra przyczepność i trakcja

Specjalna konstrukcja bieżnika poprawia przyczepność opony, zapewniając równocześnie optymalny rozkład nacisku na całą powierzchnię styku opony z podłożem. Kąt ułożenia  klocków bieżnika został tak dobrany, aby zapewnić równowagę pomiędzy przyczepnością na miękkim podłożu oraz stabilnością boczną. Wzór bieżnika zapewnia równomierne jego zużycie.

  •  Wytrzymałość

Dwie metalowe warstwy ochronne zapewniają wytrzymałość i dobrą odporność na przebicie.

 

 

Opony KLEBER LUGKER objęte są pięcioletnią gwarancja producenta. Dostępne są w następujących rozmiarach:

·         400/70 R20 TL 149A8/149B

·         460/70 R24 159A8/159B

·         500/70 R24 TL 164A8/164B

 

 

Na wspólnym stoisku Grasdorf & Michelin podczas targów w Bednarach będzie może zobaczyć również pozostałe modele z oferty marki, m.in. MICHELIN EvoBib i MICHELIN AxioBib 2.

 

MICHELIN EvoBib – innowacje w akcji

 

 

MICHELIN EvoBib to ewolucyjna opona o zmiennej charakterystyce pracy, w której wykorzystano innowacyjną i opatentowaną technologię umożliwiającą dostosowanie kształtu profilu opony w zależności od ciśnienia. 

 

 

Przy bardzo niskim ciśnieniu (poniżej 1,2 bara) powierzchnia obszaru kontaktu MICHELIN EvoBib z podłożem zwiększa się, dzięki czemu ugniatanie gleby jest mniejsze, a sama opona przenosi więcej mocy ciągnika na podłoże.

 

 

Przy wyższym ciśnieniu (powyżej 2 barów) z podłożem styka się tylko środkowa, ciągła część bieżnika, gwarantując większą przyczepność i mniej drgań z korzyścią dla komfortu jazdy. Dodatkowe zalety to także oszczędność paliwa i większe bezpieczeństwo.

 

 

MICHELIN EvoBib – technologia „2 in 1”

 

W nowej oponie MICHELIN EvoBib zastosowano technologię „2 w 1”, która stanowi połączenie innowacyjnej rzeźby bieżnika z nową konstrukcją karkasu. Wraz ze zmianą powierzchni obszaru kontaktu z podłożem, nowa opatentowana technologia umożliwia zmianę profilu opony w zależności od warunków użytkowania.

 

MICHELIN EvoBib oferuje dwa rozmiary obszaru kontaktu bieżnika z podłożem: inny w oponie z wysokim ciśnieniem do jazdy drogowej i inny w oponie z bardzo niskim ciśnieniem do prac polowych. Innowacyjna konstrukcja karkasu opony umożliwia kładzenie się klocków barkowych opony na podłożu przy ciśnieniu poniżej 1,2 bara. Nazwano to „efektem zawiasu”. Dzięki temu mechanizmowi powierzchnia kontaktu opony z podłożem wzrasta o ponad 20 proc. wszerz i wzdłuż, co znacząco podnosi trakcję opony, zmniejsza ugniatanie gleby i pozwala na bardziej równomierne rozłożenie nacisku na grunt.

 

Taka transformacja opony MICHELIN EvoBib jest możliwa dzięki dwóm kluczowym elementom w karkasie:

 

1. Nowemu opasaniu w obszarze bieżnika / czoła opony

2. Nowej strukturze radialnego opasania karkasu opony

 

Bieżnik opony z wysokim ciśnieniem spoczywa na górnej warstwie opasania, która składa się z kilku nachodzących na siebie pasów zapewniających jednolitą powierzchnię kontaktu z podłożem. Korzyścią są wyższe osiągi na drodze, czyli większa trwałość opony, komfort jazdy i oszczędność paliwa. Gradient sztywności pasa jest kontrolowany, co pozwala na uzyskanie „efektu zawiasu”.

 

Dzięki opatentowanej konstrukcji karkasu z „zawiasem” klocki barkowe w oponie z niskim ciśnieniem kładą się na podłożu. Jest to możliwe dzięki złożonemu połączeniu kilku warstw opasania tekstylnego na brzegach obszaru bieżnika, które oprócz rotacji klocków barkowych przy niskim ciśnieniu w oponie, umożliwia także wzmocnienie bieżnika w strefie odpowiedzialnej za utrzymanie ciężaru. W ten sposób o ponad 20 proc. zwiększa się powierzchnia kontaktu opony z podłożem wzdłuż i wszerz, a wraz z nią zwiększa się trakcja opony w polu, co ma znaczenie w szczególności w ciągnikach dysponujących dużą mocą.

 

Zysk trakcji nowej opony MICHELIN EvoBib można porównać do dodatkowych 20 KM[1] mocy użytkowej w polu. Moc użytkowa w polu dla ciągnika o mocy 300 KM to około 160 KM. W praktyce zysk trakcji z nową oponą pozwala na zastosowanie pługu 9-skibowego[2] zamiast 8-skibowego i zaoranie dodatkowych 160 ha pola, czyli zysk jednego dnia pracy!

 

Opona jest dostępna w dwóch rozmiarach:

·         MICHELIN EvoBib VF 710/70 R 42 – tył

·         MICHELIN EvoBib VF 600/70 R 30 – przód

 

 

 

Nowe opony rolnicze MICHELIN AxioBib 2 dla różnych typów ciągników

 

MICHELIN AxioBib 2 to nowa gama opon VF przeznaczona do ciągników o średniej i dużej mocy. Opony oferują największą nośność wśród dostępnych obecnie na rynku opon w rozmiarze 650/65R42.

 

W ciągu ostatnich lat obserwujemy dynamiczną ewolucję ciągników o średniej i dużej mocy. Coraz częściej rolnicy szukając zwiększenia produktywności, sięgają po maszyny o większych osiągach, będących w stanie rozwijać większe prędkości. Jednocześnie chcą oni mieć możliwość zamontowania najlepszego ogumienia na starszych ciągnikach, gdzie wykorzystywane są węższe obręcze. Gama opon Michelin AxioBib 2 jest rozwiązaniem idealnie wpisującym się w te oczekiwania.

 

Nowe opony zostały zaprojektowane specjalnie do stosowania w pracach, gdzie niezbędny jest duży uciąg i wysoka trakcja, czyli takich jak na przykład orka, praca z różnego typu agregatami bądź w transporcie płodów rolnych czy rozrzucaniu obornika, gdzie wymagane są ciągniki z silnikami o wysokim momencie obrotowym.

 

 

W nowej gamie dostępne są dwa rozmiary:

 

 

·         MICHELIN AxioBib 2 VF 540 / 65R30 158D / 155E TL

·         MICHELIN AxioBib 2 VF 650 / 65R42 174D / 171E TL

 

 

Michelin AxioBib 2 ma największą nośność wśród opon w tych rozmiarach dostępnych na rynku oraz doskonałą trakcję w pracach polowych. Opony są także w pełni kompatybilne z 20- i 21-calowymi obręczami ciągników starszych typów oraz centralnymi systemami regulacji ciśnienia.

 

  1.    Największa nośność w swojej klasie

 

Charakterystyka techniczna opon w rozmiarach 540/65 R 30 i 650/65 R 42 nowej gamy jest również wyjątkowa. W porównaniu do opon konkurentów Michelin AxioBib 2 posiada najwyższy indeks nośności. Ciągniki wyposażone w te opony mogą przewozić większe obciążenia, jednocześnie chroniąc glebę. To z kolei przekłada się na oszczędność czasu, energii i zwiększenie plonów, a w rezultacie na większą wydajność prac.

 

 2.       Wyjątkowa trakcja w polu

 

Dłuższy obszar kontaktu z podłożem przekłada się na większy uciąg i trakcję, a to z kolei oznacza większą produktywność. Dzięki pracy inżynierów Michelin nowa gama opon Michelin AxioBib 2 VF posiada dłuższy obszar kontaktu z podłożem, dzięki czemu jego powierzchnia wzrasta o 19 proc. Pozwala to na zwiększenie uciągu ciągnika nawet o 35 proc.[3], co może przełożyć się na podniesienie produktywności o 7 proc[4].

 

 3.    Oznaczenie NRO i kompatybilność z centralnymi systemami regulacji ciśnienia w oponach

 

Opona Michelin AxioBib 2 650/65 R42 jest nie tylko kompatybilna z rozmiarami obręczy zalecanymi przez ETRTO (Europejską Organizację Techniczną ds. Opon i Obręczy), ale posiada również oznaczenie NRO (Narrow Rim Option) informujące, że oponę można montować na obręczach węższych niż normalnie dozwolonych normami ETRTO dla opon IF i VF. W efekcie pozwala to na stosowanie nowych opon Michelin na ciągnikach starego typu. Opony Michelin w tym rozmiarze można by montować standardowo na obręczach o szerokości 23 cale, ale dzięki oznaczeniu NRO można je również montować na obręczach 20 i 21 cali.

 

Rolnicy, którzy posiadają w swoich ciągnikach system centralnej regulacji ciśnienia, mogą korzystać z opon w pełnym zakresie ciśnień, zyskując wydajność niezależnie od warunków na drodze i w polu. Gama Michelin AxioBib 2 jest kolejną oponą w grupie Michelin, którą można stosować nawet z ciśnieniem 0,6 bara. Dzięki wykorzystaniu niskociśnieniowej technologii Michelin Ultraflex rolnicy mogą zwiększyć plony nawet o 4 proc.[5]

 

 


[1] Obliczenie dla ciągnika z uślizgiem rzędu 10% (wskaźnik największej efektywności). Porównanie opon MICHELIN EvoBib VF710 / 70R42 0.6b i MICHELIN AxioBib IF710 / 70R42 z ciśnieniem 0,9 bara. Źródło: wewnętrzne testy przeprowadzone w listopadzie 2015 r.

[2] Dla 18-calowego pługu pracującego z prędkością 6 km/h na piaszczystej glebie o głębokości 30 cm* (występującej dość powszechnie w uprawach polowych). Źródło: dane wewnętrzne oraz publikacja „Tractor: engine to traction effort” André Abadia, wyd. Agricultural Equipment, wrzesień 2014 r.

[3] Wewnętrzne testy przeprowadzone w czerwcu 2016 r. ze standardową oponą dostępną na rynku.

[4] j.w.

[5] Według badania Uniwersytetu Harper Adams

 

 

Biuro prasowe Michelin


POWIĄZANE

Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co tr...

20 mrca 2024 odbędzie się Trójstronny Szczyt Społeczny UE. Tematem przewodnim te...

 Protesty polskich rolników mają duży składnik emocjonalny, a na zamieszaniu kor...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę