aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Pomidory, cebula, ogórki liderami konsumpcji warzyw w maju

2 czerwca 2023
Pomidory, cebula, ogórki liderami konsumpcji warzyw w maju

Wśród najpopularniejszych gatunków maja Kantar wymienia pomidory, cebula i ogórki. W porównaniu do kwietnia najbardziej wzrosła ilość konsumentów cebuli dymki, pomidora, sałaty. W porównaniu do maja 2022 wzrosło spożycie cukinii (o 6 p.p.). Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl

polska smakuje_pasek (1).jpg
Badania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Są częścią stałego monitoringu konsumpcji. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków dostępne są na WczorajNaTalerzu.pl

Badanie zrealizował Kantar Public w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja”. Projekt jest realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Konsumpcja warzyw w maju

Najpopularniejszym warzywem w maju były pomidory, których konsumpcję w tygodniu poprzedzającym badanie deklaruje 92% Polaków.
Na drugim miejscu wśród warzyw znalazła się cebula którą jadło 86% badanych, natomiast trzecie miejsce należy do ogórków (85%).
2023_maj_badania_1920x1080-06.jpg
W rankingu popularności w maju 2023 roku kolejne miejsca zajmują: marchew (83%), rzodkiewka (70%), sałata (70%) oraz kapusta (61%) i papryka (60%). Ich konsumpcja jest relatywnie wysoka przez cały rok. To nasze ulubione warzywa, są dostępne i jedzone niezależnie od sezonu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Po raz pierwszy majowym badaniem objęto spożycie botwiny - 23%.
 
Zrzut ekranu (2793).png
Wzrost liczby konsumentów warzyw w maju
W porównaniu do kwietnia wzrosła ilość konsumentów cebuli dymki (o 8 p.p.)., pomidora (o 7 p.p.)., sałaty (o 5 p.p.)., ogórka (o 2 p.p.). i pieczarek (o 1 p.p.)..
W porównaniu do maja 2022 wzrosło spożycie cukinii (o 6 p.p.). W ciągu roku spadło spożycie: cebuli dymki (o 13 p.p.), kalafiora (o 7 p.p.), kapusty (o 7 p.p.), sałaty (o 5 p.p.), ogórka (o 4 p.p.) oraz rzodkiewki (o 4 p.p.).
W porównaniu do maja 2021 roku wzrosło spożycie rzodkiewki (o 3 p.p.). Na podobnym poziomi była sprzedaż pomidora, ogórka, sałatypapryki oraz kapusty. Nieznacznie spadło spożycie marchwi i cebuli.

Wyniki badań konsumpcji 2020-2023
Badania wspierają promotorów zwiększenia konsumpcji i zmiany nawyków żywieniowych dotyczących warzyw, owoców i ich przetworów.
Aktualizowane wynik dotyczące kilkudziesięciu gatunków są publicznie dostępne na stronie WczorajNaTalerzu.pl

https://wczorajnatalerzu.pl

https://wczorajnatalerzu.pl

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw 



Badanie zrealizowano w dniach 12-17 maja 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1012 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).

Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja”.

Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

oprac. redakcja ppr.pl


POWIĄZANE

Polacy zadowoleni z transformacji energetycznej. Blisko co drugi badany potwierd...

Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się w produkcji kraftowych alkoholi mo...

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przypomina, że zbliża się termi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę