Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Poznaj potęgę mediów społecznościowych w biznesie!

32024
Poznaj potęgę mediów społecznościowych w biznesie!

Jak wykorzystać media społecznościowe do rozwoju swojego biznesu?

Świadomość tego, jak ważne dla firm są sieci społecznościowe, to jeden z najlepszych sposobów na prawidłowe pozycjonowanie swojej marki na tych platformach, a co za tym idzie, czerpanie korzyści, jakie można z tego uzyskać — nie wystarczy zaoferować proste i szybkie w bruce bet logowanie, do osiągnięcia sukcesu trzeba się jeszcze odpowiednio dobrze rozreklamować. W tym kontekście należy pamiętać, że sieci społecznościowe nie tylko promują produkty i usługi, ale ze względu na swoją praktyczność i szeroki zakres stały się częścią kanałów obsługi klienta.

Media społecznościowe dostępne zawsze i wszędzie

Kto dziś nie ma smartfona w dłoni i szybko korzysta z:

  • Instagrama, 

  • Facebooka, 

  • X (Twittera),

  • Tik Toka,

czy innych mediów, aby nawiązać kontakt ze swoimi ulubionymi markami?

Aby dać Ci wyobrażenie o tym scenariuszu, możemy przytoczyć raport agencji We Are Social, który ujawnia, że Polacy spędzają aż 5 godzin i 28 minut dziennie, korzystając z Internetu na telefonach komórkowych.

Mówiąc konkretnie o czasie spędzonym w sieciach społecznościowych, Polska zajmuje siódme miejsce w europejskim rankingu, poświęcając tym serwisom 3 godziny i 46 minut. Oznacza to, że Twoi obecni i przyszli klienci znajdują się w tych sieciach. Dlatego Twoja firma też powinna być w nich obecna! Jednak nie wystarczy założyć profil, napisać kilka postów i tyle. Istnieje szereg czynników i środków ostrożności, które zasługują — i to bardzo — na Twoją uwagę, zwłaszcza jeśli chodzi o usługi w mediach społecznościowych.

Dzisiaj opowiemy sobie trochę o znaczeniu sieci społecznościowych dla firm, o tym, jak zapewnić sobie dobrą rozpoznawalność w tych mediach, jakich błędów nie popełniać i wiele innych wskazówek!

Czym są sieci społecznościowe i dlaczego warto je wykorzystywać w swojej firmie?

Sieci społecznościowe to środowiska wirtualne, które umożliwiają cyfrowe połączenie między ludźmi, grupami i/lub organizacjami, które mają wspólne wartości lub zainteresowania i z tego powodu wchodzą ze sobą w interakcję.

Za pośrednictwem mediów społecznościowych — platform, za pośrednictwem których treści są przesyłane w Internecie, takich jak między innymi dobrze znane sieci Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, czy WhatsApp — cyfrowe powiązania między ludźmi stały się znacznie szersze i dostępne od ręki.

Początkowym celem sieci społecznościowych było i nadal jest wzmacnianie relacji między ludźmi. Dziś, wraz ze wzmocnieniem ery cyfrowej, media te stały się niezbędnymi narzędziami relacji, rozrywki, tworzenia sieci i wzmacniania nisz.

Jak ważne są media społecznościowe dla firm?

Odnosząc się szczególnie do znaczenia sieci społecznościowych dla firm, możemy powiedzieć, że korzystanie z tego zasobu jest interesujące, ponieważ generuje szereg korzyści dla firmy. Jednym z powodów, które prowadzą do tak wielu korzyści, jest fakt, że za pośrednictwem platform mediów społecznościowych firmy są w stanie nawiązać znacznie bliższe relacje z klientami, co usprawnia ich działalność i zwiększa możliwości generowania nowej sprzedaży.

Obecnie aż 95% osób dorosłych w wieku od 18 do 60 lat obserwuje wiodące marki w mediach społecznościowych. Chociaż badanie to przeprowadzono na rynku amerykańskim, scenariusz ten można zaobserwować również u nas, w Polsce, gdzie miliony Polaków także korzystają z usług online.

To sprawiło, że firmy postrzegają sieci społecznościowe jako sposób na zbliżenie się do potencjalnych odbiorców i nawiązywanie z nimi większej liczby konwersacji dzięki bardziej bezpośrednim kanałom komunikacji.

Oprócz tych wszystkich punktów warto podkreślić, że platformy mediów społecznościowych idealnie nadają się do promowania produktów, usług i promocji po niższych kosztach, w dalekosiężnym środowisku wirtualnym.

Jakie są główne korzyści sieci społecznościowych dla firm?

Teraz, gdy jest już jasne, jak ważne są sieci społecznościowe dla firm, warto wiedzieć, że głównymi korzyściami płynącymi z tych mediów, gdy są wykorzystywane do rozpowszechniania rozwiązań i poprawy relacji między przedsiębiorstwami a konsumentami, są:

  • zwiększona widoczność marki;

  • budowanie bliższych relacji z klientami;

  • poprawa pozycjonowania marki na rynku;

  • zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych;

  • budowanie bazy lojalnych konsumentów;

  • możliwość monitorowania wskaźników mediów społecznościowych.

A to jedynie kilka najważniejszych możliwości.

Jak wykorzystać media społecznościowe do promocji małych firm?

Jak widzieliśmy, obecność w mediach społecznościowych gwarantuje znacznie większą bliskość ze społeczeństwem, a to skutkuje większym wzrostem dla firm — jest to idealny scenariusz do wykorzystania przez małe firmy. 

Dlatego bardzo ważne jest, aby firmy rozumiały, które czynniki i wskaźniki mediów społecznościowych należy monitorować, aby osiągnąć rzeczywisty rozwój marek.

Pozostaje jednak pytanie: jak wykorzystać media społecznościowe do promocji małych firm? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ na tę dynamikę może wpływać wiele czynników. Do najważniejszych z nich należą:

  • rozpowszechnianie wartościowych treści w sieciach;

  • monitorowanie wskaźników mediów społecznościowych;

  • ciągła interakcja z obserwującymi;

  • serwowania reklam za pomocą płatnych narzędzi reklamowych.

Jak mierzyć skuteczność sieci społecznościowych w promowaniu firm?

Aby zmierzyć rezultaty uzyskane z wykorzystania sieci społecznościowych do promocji swojej firmy, musisz skorzystać ze wskaźników KPI. KPI to wskaźniki mediów społecznościowych, które wskazują wydajność uzyskaną w tych kanałach, analizując mnóstwo różnych parametrów. Nie ma sensu wdawać się w szczegóły techniczne, bo wyniki KPI zawsze podawane są w przejrzystej dla każdego formie.

 

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

Przedwczoraj Donald Tusk wyprosił ministra rolnictwa, Czesława Siekierskiego z p...

Rosselchoznadzor zwrócił się do państwowej komisji inspekcji kompleksu rolno-prz...

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Resear...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę