CTR_80917FestiwalZupSwiata_250817_750

Resort rolnictwa: produkty rolne wysokiej jakości w sklepach na osobnych półkach

26 stycznia 2017
Resort rolnictwa: produkty rolne wysokiej jakości w sklepach na osobnych półkach
PAP / Tomasz Gzell

Ministerstwo rolnictwa będzie pracowało w tym roku nad przepisami nakazującymi sklepom oddzielne eksponowanie produktów rolnych o ponadstandardowej jakości - powiedział w środę wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki.

"Być może powinniśmy wrócić do osobnych polskich norm jakości żywności, trochę wyższych niż europejskich" - powiedział Bogucki, który w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi prezentował informację o planowanych w 2017 r. działaniach wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynku krajowym.

Bogucki poinformował posłów, że MRiRW analizuje możliwości prawne uściślenia na polskie potrzeby europejskich przepisów na temat oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach. Ministerstwo zastanawia też się nad dalszym używaniem znaku PDŻ - Poznaj Dobrą Żywność.

"Problem polega na tym, że w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich przyjęto kilka znaków jakościowych zamiast jednego, tak jak zrobiły inne państwa. Rozpoznawalność tych oznaczeń jest niewielka, dlatego będziemy prowadzili rozmowy i szukali możliwości, żeby połączyć siły pod jednym znakiem" - powiedział.

Obecny na posiedzeniu komisji prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski mówił o planowanych w 2017 r. działaniach Agencji wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych. Zapowiedział, że w tym roku będą one nadal prowadzone pod hasłem "Polska smakuje" (Poland is good w wersji anglojęzycznej).

Agencja uruchomi też w tym roku aplikację mobilną dla wszystkich systemów operacyjnych pod nazwą "Polska smakuje". "Będzie miała ona za zadanie zbieranie informacji o produktach regionalnych i gospodarstwach agroturystycznych, ich prezentację oraz zbieranie opinii użytkowników" - powiedział.

ARR planuje wakacyjną kampanię promocyjną polskiej żywności z udziałem takich firm jak PKN Orlen, PKP PLK i PLL LOT. Ma ona obejmować prezentację produktów regionalnych podczas rejsów lotniczych, w strefach dla pasażerów na lotniskach, a także wydzielenie dla nich specjalnych półek w sklepach na stacjach benzynowych. "Będziemy prowadzić wakacyjne działania promocyjne przy współpracy z +Latem z Radiem+ i Telewizją Polską. Chcemy także zorganizować ogólnopolskie kampanie reklamowe w okresie Bożego Narodzenia i Wielkanocy" - dodał.

Prezes Agencji przypomniał, że ARR będzie w 2017 r. współpracować z Ministerstwem Edukacji Narodowej w realizacji programów "Mleko w szkole" i "Owoce w szkole". Bogucki dodał, że będzie proponował MEN włączenie nauki wyboru zdrowych produktów żywieniowych do programów szkolnych.

(PAP)


POWIĄZANE

Oszacowaliśmy, że w ciągu pięciu lat w związku z efektem handlowym wdrożenia umo...

Dwie deklaracje: na temat unijnej dyrektywy w sprawie odnawialnych źródeł energi...

Dla polskich eksporterów jaj spożywczych w skorupkach pierwszą połowę roku 2017 ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę