aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Roślinne alternatywy mięsa i nabiału ponownie w centrum uwagi – konferencja Plant-Powered Perspectives 2020

28 sierpnia 2020
Roślinne alternatywy mięsa i nabiału ponownie w centrum uwagi –  konferencja Plant-Powered Perspectives 2020

Trzecia edycja konferencji Plant-Powered Perspectives, której organizatorem są twórcy kampanii Roślinniejemy, odbędzie się już 8 i 9 października, tym razem w formacie online. W gronie prelegentów między innymi Rafał Lankosz (The Vegetarian Butcher), Zuzana Makalova (Garden Gourmet), czy Karolina Kubara, współwłaścicielka marki Dobra Kaloria.

 

O zmianach nawyków żywieniowych Polaków mówi się w 2020 roku całkiem sporo. Przeprowadzone w czerwcu br. przez Market Research World badanie naświetla, że podczas pandemii COVID-19 ponad jedna czwarta Polaków zadeklarowała chęć ograniczenia mięsa. Deklaracje mają także przełożenie na zwyczaje zakupowe – 31,6% badanych wskazało, że częściej sięgało po roślinne alternatywy mięsa. Liczne przesłanki wskazują na dynamiczny rozwój rynku produktów roślinnych w Polsce, w Europie i na świecie.

 

Coraz większe zainteresowanie produktami i kuchnią roślinną przekłada się na pogłębiony program tegorocznej edycji tego największego w tej części Europy wydarzenia, którego idea fix to przestrzeń na dyskusję o kierunkach rozwoju rynku produktów roślinnych i wykorzystaniu jego potencjału. Tym razem, obok dyskusji o trendach i udanych produktowych debiutach, uczestnicy będą mieli szansę dowiedzieć się więcej o technologii produkcji roślinnych substytutów mięsa, nowych podejściach do klasycznych produktów takich jak tofu i tempeh, czy o jajku na bazie fasoli mung. W gronie prelegentów między innymi Rafał Lankosz (The Vegetarian Butcher), Zuzana Makalova (Garden Gourmet), czy Karolina Kubara, współwłaścicielka marki Dobra Kaloria.

 

– Wydarzenie w formacie online stawia przed nami wiele wyzwań, jednak już teraz wiemy, że poziom merytoryczny konferencji będzie wysoki – mówi Maciej Otrębski, partner strategiczny kampanii Roślinniejemy – Dobraliśmy ekspertów w taki sposób, by dostarczyć nie tylko przeglądu polskiego rynku produktów roślinnych, ale także zainspirować rodzimych producentów do pogłębionego spojrzenia na roślinne innowacje – stąd np. obecność Christophera Konga z firmy Better Nature czy przedstawicielki marki Garden Gourmet, roślinnej odnogi Nestlé – dodaje Otrębski.


W ostatnich latach konferencja zgromadziła setki przedstawicieli z branży HoReCa i FMCG - producentów żywności, innowatorów, specjalistów od marketingu produktów spożywczych, start-upów z branży spożywczej i foodtech oraz tych którzy są zainteresowani i dopiero planują wejście na ten rynek.

 

W ramach konferencji odbędzie się także sesja Plant-Powered Pitching dedykowana start-upom i innowatorom, którzy będą mieli okazję przedstawienia swoich pomysłów szerszemu gronu odbiorców, bezpośrednio zainteresowanych wartościowymi rozwiązaniami, a także zdobycia nagród pieniężnych, których pula wynosi 15 tys. zł. Podczas konferencji odbędą się także praktyczne warsztaty, które skupiają się w tym roku na budowaniu roślinnych produktów i portfolio, zarówno od strony technologicznej, jak i komunikacyjnej.

 

Rejestracja na konferencję i program wydarzenia: https://roslinniejemy.or/konferencja/2020

 

###

 

O kampanii RoślinnieJemy

Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

https://roslinniejemy.org

 

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest

RoślinnieJemy

 

 

www.roslinniejemy.org

facebook.com/roślinniejemy

instagram.com/roslinniejemy

 

Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań.

 

Biuro prasowe kampanii RoślinnieJemy


POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Belgijski organ ds. zdrowia popiera nowe zasady edycji genów, inna jest opinia f...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę