aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Roślinne nie gryzie!

27 marca 2024
Roślinne nie gryzie!

Trwa kampania influencer marketingowa marki Alpro, producenta napojów roślinnych oraz roślinnych alternatyw dla jogurtu i deserów, należącego do spółki Danone. Influencerzy tworzący Alpro Flexi Team przekonują, aby wraz z nadchodzącą wiosną otworzyć się na nowe doznania kulinarno-smakowe i włączyć do swojej diety produkty pochodzenia roślinnego. W myśl hasła kampanii: Roślinne nie gryzie!

Konsumenci coraz chętniej sięgają po roślinne źródła białka - w 2023 roku kategoria odnotowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży – ponad 17% w ujęciu wartościowym oraz 14,5% w ujęciu wolumenowym1. Dla tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się po nie sięgnąć, barierą są m.in. obawa o smak oraz brak wiedzy o tym, jak wykorzystać produkty roślinne w kuchni2. Na szczęście z pomocą przychodzi Alpro Flexi Team – grupa kilkudziesięciu popularnych w Polsce influencerów kulinarnych, lifestylowych, a także specjalizujących się w temacie dietetyki. Na swoich profilach w mediach społecznościowych zachęcają oni do urozmaicenia diety produktami pochodzenia roślinnego i pokazują, że „Roślinne nie gryzie”!

Amatorzy roślinnego

Do odkrywania roślinnych smaków zachęcają m.in. Lara Gessler, Luka Trochonowicz, Volodymyr Testardi czy Arbuzazuza - Zuza Lisowska. Na swoich profilach prezentują autorskie przepisy, w których wykorzystają m.in. produkty Alpro. Zwracają uwagę, że bazując na produktach pochodzenia roślinnego można gotować prosto, sezonowo i pysznie – bowiem, jak podkreślają, włączanie ich do diety nie oznacza rezygnacji z walorów smakowych – wręcz przeciwnie. Dzięki szerokiemu wyborowi składników bazowych – owies, migdał, kokos, soja – w portfolio Alpro każdy znajdzie coś dla siebie.

– W Alpro wierzymy w pozytywną moc roślin oraz w to, że urozmaicona dieta to wielki mały krok w dobrą stronę, zarówno dla naszego zdrowia, jak i stanu planety. Dlatego, m.in. w ramach trwającej właśnie kampanii, zachęcamy konsumentów do wspólnego odkrywania smaków, eksperymentowania, a przy tym poszerzanie wiedzy na temat zbilansowanej diety. Produkty pochodzenia roślinnego są jej ważnym elementem, nawet jeśli nie jesteśmy weganami czy wegetarianami. W szerokim portfolio Alpro każdy może znaleźć coś dla siebie, a wiosna to dobry czas na próbowanie nowości i modyfikację nawyków – mówi Monika Balcerzak, starszy menedżer marki Alpro.

Opublikowane w ramach kampanii przepisy zostaną zebrane w darmowym e-booku, którego publikacja została zaplanowana na wiosnę. Dzięki temu każdy będzie mógł do nich wrócić w dowolnej chwili. Kampania influencer marketingowa realizowana jest we współpracy z agencją Stor9.

Dla zdrowia i planety

Bogactwo oferty Alpro pozwala na wykorzystanie produktów roślinnych marki w różnorodny sposób. Sojowe alternatywy dla jogurtów czy produkty typu skyr mogą stanowić szybką przekąskę lub dodatek do deseru; napoje sojowe, owsiane, kokosowe czy migdałowe świetnie sprawdzą się jako baza do shake’ów; z kolei napoje z linii Alpro Barista idealnie pasują do kaw. Produkty marki Alpro, będącej liderem wśród roślinnych producentów markowych3, w zależności od wariantu są wzbogacone w składniki odżywcze, tj. wapń czy witaminy B2, B12, D2 i E oraz stanowią źródło białka czy błonnika. Doskonale wpisują się też w koncepcję diety planetarnej, zwanej fleksitariańską, zakładającej m.in., że białko roślinne, pochodzące choćby z roślin strączkowych i ich przetworów, napojów roślinnych czy orzechów, powinno dominować w naszym jadłospisie nad białkiem z produktów pochodzenia zwierzęcego4.

Ten model żywienia - opracowany przez międzynarodowy zespół naukowców, wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health - jest rekomendowany m.in. przez ekspertów zainicjowanego przez grupę spółek DANONE Interdyscyplinarnego Centrum Analiz i Współpracy Żywność dla Przyszłości5, autorów raportu „Talerz przyszłości”. Wskazują oni, że dieta planetarna jest korzystna zarówno dla zdrowia, jak i stanu planety, bowiem żywność pochodzenia roślinnego ma najmniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji CO2, zużycia wody i użytkowania gruntów6.

 

***

O spółce Danone:

Danone to lider w tworzeniu wysokiej jakości, smacznych i wartościowych produktów mlecznych oraz produktów pochodzenia roślinnego7. Do ich produkcji wykorzystuje starannie wyselekcjonowane surowce, ekspercką wiedzę i wieloletnie doświadczenie. Dostrzegając zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów, firma nieustannie rozwija swoją ofertę. Wszystko po to, by ułatwić dokonywanie lepszych wyborów żywieniowych każdego dnia. W ofercie Danone znajduje się bogaty wybór jogurtów i serków, deserów mlecznych oraz produktów funkcjonalnych takich marek, jak Activia, Actimel, Danio, Danonki, Fantasia czy Gratka, a także linia produktów naturalnych o prostym składzie, takich jak jogurt naturalny Danone czy kefir. W portfolio Danone obecna jest również marka Alpro, oferująca szeroki wybór produktów pochodzenia roślinnego.

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Belgijski organ ds. zdrowia popiera nowe zasady edycji genów, inna jest opinia f...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę