dnikukurydzy_210818

Testy klasyfikują Case IH Maxxum 145 Multicontroller jako najbardziej ekonomiczny ciągnik pod względem zużycia paliwa z silnikiem czterocylindrowym do prac na polu

22 lutego 2018
Testy klasyfikują Case IH Maxxum 145 Multicontroller jako najbardziej ekonomiczny ciągnik pod względem zużycia paliwa z silnikiem czterocylindrowym do prac na polu

Case IH Maxxum 145 Multicontroller z przekładnią ActiveDrive 8 ustanawia nowy rekord niskiego jednostkowego zużycia paliwa dla ciągnika z silnikiem czterocylindrowym w najnowszym teście Powermix DLG. Wynik testu o prawie 9,5% niższy od najbliższego w klasyfikacji ciągnika konkurencji.

 

Ciągnik Case IH Maxxum 145 Multicontroller wyposażony w nową, 8-stopniową i 24-biegową przekładnię marki ActiveDrive 8 uzyskał najniższe jednostkowe zużycie paliwa jakie dotąd odnotowano dla ciągnika z silnikiem czterocylindrowym w teście PowerMix przeprowadzanym przez Niemieckie Zrzeszenie Rolnicze Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft (DLG).

 

Okrzyknięty tytułem Machine Of The Year 2018 na targach Agritechnica, nowy model uzyskał średnie jednostkowe zużycie paliwa rzędu 258 g/kWh w części testu poświęconej pracom polowym, to wynik o prawie 9,5% niższy niż rezultat odnotowany przez kolejną w klasyfikacji maszynę konkurencji, wynoszący 282 g/kWh.

 

Test przeprowadzony został w centrum testowym DLG nieopodal Frankfurtu z wykorzystaniem rolkowego stanowiska testowego DLG PowerMix. Stanowisko to jest najbardziej efektywnym przyrządem mierzącym kompletny układ silnika, ze względu na fakt, iż inżynierowie mogą odtworzyć w nim rzeczywiste warunki panujące na polu.

 

Na podstawie typowego obciążenia roboczego ciągnika centrum DLG wyznaczyło 14 cykli obciążenia, w których określane jest ogólne zużycie paliwa i płynu AdBlue przez maszynę, jej osiągi i wreszcie sprawność energetyczna. Cykle te odzwierciedlają typowe prace polowe i transportowe pod częściowym i pełnym obciążeniem.

 

Test obejmuje czyste prace pociągowe – na przykład z pługiem lub kultywatorem – jak również mieszane prace z wykorzystaniem WOM i układu hydraulicznego, jak w przypadku obrotowego rozrzutnika obornika lub prasy rolującej. Podczas testu odtwarzane są również ciężkie i lekkie prace transportowe, w celu uzyskania ogólnego obrazu sprawności energetycznej ciągnika podczas eksploatacji. Wyniki są sumowane na specjalnym wykresie Powermix, dostarczając dokładnej oceny zużycia paliwa różnych marek i modeli ciągników w konkretnych warunkach

 

Maxxum 145 Multicontroller napędzany jest 4,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem FPT z turbodoładowaniem i chłodnicą międzystopniową, spełniającym wymogi normy emisji spalin Stage IV dzięki wykorzystaniu układu selektywnej redukcji katalitycznej Hi-eSCR. Dysponuje on mocą znamionową 107kW (145KM) przy prędkości obrotowej 2200 obr./min i wytwarza do 118kW (160KM) mocy dzięki układowi zarządzania mocą, moc maksymalna wynosi 114kW (155KM) przy prędkości 1800 obr./min oraz 129kW (175KM) przy wykorzystaniu układu zarządzania mocą.

 

W teście DLG PowerMix ciągnik Maxxum odnotował średnie zużycie paliwa na polu rzędu 258 g/kWh, przy jednostkowym zużyciu paliwa od 230 g/kWh – w przypadku obsługi brony obrotowej ze 100% obciążeniem, do 302 g/kWh – w przypadku prasy belującej.

 

Kluczowym czynnikiem wpływającym na wynik testu była przekładnia ActiveDrive 8, w którą wyposażony jest ciągnik – jednostka napędowa Semi-Powershift 24x24 zapewniająca osiem biegów Powershift w każdym z trzech zakresów. W przekładnię tę można wyposażyć każdy z ciągników Maxxum Multicontroller o mocy od 116KM do 145KM, jako alternatywę dla przekładni ActiveDrive 4 - czterostopniowej przekładni Semi-Powershift 16x16 o prędkości 40 km/h, oraz przekładni bezstopniowej CVXDrive o prędkości 50 km/h. Dzięki funkcjom zapewniającym większą wydajność o komfort obsługi ciągnika, przekładnia ActiveDrive 8 przeznaczona jest do zadań wymagających użycia dużej mocy, w których krytyczne znaczenie ma zachowanie dynamiki, jak np. w przypadku prac uprawnych lub obsłudze dużych kosiarek, ponieważ nie wymaga użycia sprzęgła przy zmianie biegu.

 

Pierwszy zakres przekładni ActiveDrive 8, obejmujący prędkości do 10,2 km/h i przeznaczony do cięższych prac wymagających dużej siły pociągowej oraz do zastosowań, w których niezbędna jest bardzo niska prędkość, dostępny jest również z dodatkowymi biegami pełzania. Drugi zakres pozwala pracować ciągnikiem z pełną mocą bez przerywania momentu obrotowego w zakresie prędkości od 1,6 do 18,1 km/h. Na tym zakresie wykonywanych jest niemal 90% wszystkich prac w polu, na łąkach, a także prac wykonywanych za pomocą ładowacza. Do jazdy po drodze służy trzeci zakres przekładni oraz funkcja inteligentnej zmiany zakresu, która umożliwia szybkie przejście do trzeciego zakresu i uzyskanie prędkości jazdy do 50 km/h.

 

Cieszymy się z tego raportu DLG. Są to całkowicie niezależne testy, wyznaczające standardy dla procedur testowych maszyn rolniczych i bardzo cenione przez rolników na całym świecie – komentuje Vincent Hazenberg, Product Marketing Director w Case IH. – Koszty paliwa to obecnie największe zmartwienie rolników, dlatego maksymalizacja jego oszczędności jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym zminimalizowanie kosztów produkcji. Test DLG dowodzi, że nasz nowy ciągnik Maxxum 145 Multicontroller z innowacyjną przekładnią ActiveDrive 8 oferuje rolnikom czysty zysk w tym obszarze.”

 

***

 

 

Marka Case IH cieszy się zaufaniem profesjonalistów dzięki ponad 175-letniemu doświadczeniu w branży maszyn rolniczych. Obszerna gama ciągników, kombajnów i pras kostkujących wspierana przez globalną sieć profesjonalnych sprzedawców, zapewniających naszym klientom doskonałą pomoc techniczną i wydajne rozwiązania wymagane do zapewnienia produktywności i efektywności w XXI wieku. Dodatkowe informacje na temat produktów marki Case IH można znaleźć w Internecie pod adresem www.caseih.com.

Case IH to marka CNH Industrial N.V., światowego lidera w dziedzinie dóbr kapitałowych, notowanego na giełdzie w Nowym Jorku (NYSE: CNHI) oraz na Włoskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w indeksie Mercato Telematico Azionario (MI: CNHI). Więcej informacji na temat CNH można znaleźć na stronie internetowej www.cnhindustrial.com.

 

 

 

 

Case IH Media Center

 

 

www.caseih.com

 

 

www.facebook.com

 

 

www.youtube.com

 

 

Biuro prasowe CNH Industrial Polska Sp. z o.o.


POWIĄZANE

Mniejsze obciążenia podatkowe dla rolników tworzących spółdzielnie zapewni ustaw...

Komisja Europejska poinformowała w czwartek, że wkrótce wypłaci z Funduszu Solid...

„Polska bez smogu” to temat panelu dyskusyjnego podczas 8. Europejskiego Kongres...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę