dnikukurydzy_210818

Toyota kładzie fundamenty pod rynek samochodów na wodór w Australii

20 lutego 2018
Toyota kładzie fundamenty pod rynek samochodów na wodór w Australii
Newseria Innowacje

Toyota Australia ogłosiła, że razem z dziewięcioma innymi firmami powołała organizację Hydrogen Mobility Australia (HMA), która przyspieszy rezygnację motoryzacji z paliw kopalnych i wdrożenie technologii wodorowych.

Głównym zadaniem HMA będzie współpraca prywatnych firm z władzami publicznymi przy tworzeniu regulacji prawnych i standardów dla rozwiązań opartych na wodorze. HMA zajmie się także badaniami, edukacją i programami rekrutacyjnymi, aby pogłębiać i rozpowszechniać wiedzę o technologii ogniw paliwowych i gospodarce opartej na wodorze.

Członkami założycielami Hydrogen Mobility Australia są obok Toyoty przedstawiciele branży motoryzacyjnej, energetycznej oraz infrastrukturalnej – BP Australia, Caltex Australia, BOC, Coregas, Hyundai Australia, CNH Industrial, ITM Power, Siemens i Viva Energy Australia. CEO organizacji została Claire Johnson, która w latach 2013–2016 reprezentowała australijski oddział Toyoty w kontaktach z rządem federalnym. 

 „Jestem zaszczycona nominacją na stanowisko CEO Hydrogen Mobility Australia. Z przyjemnością podejmę się współpracy z jej członkami, aby przyspieszyć rozwój gospodarki opartej na wodorze w Australii” – skomentowała Claire Johnson.

Obecnie w fazie przygotowań znajduje się już spora grupa inwestycji rozwijających infrastrukturę wodorową – przede wszystkim w Australii Południowej, w Canberze i jej okolicach oraz w aglomeracji Melbourne.

Toyota zamierza w najbliższych latach wprowadzić do swoich australijskich salonów sedana Mirai, pierwszy na świecie samochód zbudowany od podstaw jako auto napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Toyota Mirai zadebiutowała w 2014 roku najpierw w Japonii, zaś w 2015 roku trafiła na rynki europejskie oraz do USA. W 2017 roku firma wyprodukowała i dostarczyła klientom 3000 tych samochodów, a do 2020 roku planuje zwiększyć produkcję modelu do 30 000 aut rocznie.

„Zaangażowanie Toyoty jako członka założyciela HMA wpisuje się w globalne dążenia firmy do popularyzacji zrównoważonego transportu. Toyota zamierza nadal odgrywać wiodącą rolę w szeroko zakrojonej transformacji gospodarki na rozwiązania niskoemisyjne” – powiedział Mike Rausa, wiceprezydent Toyota Australia i dyrektor w HMA. – „Wodór ma potencjał, by odegrać w przyszłości kluczową rolę ze względu na to, że może służyć jako wygodny nośnik do magazynowania i transportu energii pochodzącej z wiatru, słońca i innych odnawialnych źródeł oraz służyć za paliwo w wielu różnych gałęziach gospodarki, w tym w motoryzacji. Im szybciej nasze społeczeństwo zrezygnuje z emisji spalin i gazów cieplarnianych, tym lepiej. Toyota, tak jak wszyscy partnerzy zrzeszeni w Hydrogen Mobility Australia, dąży do realizacji tego celu”.

Jako jeden z pionierów technologii wodorowych Toyota inwestuje w wielu miejscach świata duże nakłady w rozwój infrastruktury produkcji i tankowania wodoru oraz w tworzenie kolejnych modeli na ogniwa paliwowe w gamie Toyoty i Lexusa. Firma nie zapomina także o potrzebach masowego transportu oraz przemysłu. Od 2017 roku w jej ofercie znajdują się autobusy miejskie na ogniwa paliwowe, które stopniowo trafiają do systemów komunikacji miejskiej w japońskich miastach. W wielu zakładach przemysłowych i magazynach w Japonii pracują wodorowe wózki widłowe marki, a w porcie morskim Long Beach w Kalifornii rozpoczął się program pilotażowy ciężarówki Toyoty na ogniwa paliwowe.

Samochody elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi to jeden z głównych elementów szerokiego planu Toyoty odchodzenia od konwencjonalnych aut na rzecz ekologicznych napędów, który obejmuje także hybrydy, hybrydy ładowane z gniazdka (plug-in) oraz auta elektryczne na baterie. Toyota zakłada, że do 2030 roku zelektryfikowane samochody będą stanowiły 50% jej całkowitej sprzedaży, a do 2050 roku wszystkie modele będą albo dostępne wyłącznie ze zelektryfikowanym napędem – jak obecnie Prius czy Mirai – albo będą miały przynajmniej jeden z takich napędów w ofercie, obok konwencjonalnych silników. W 2017 roku samochody hybrydowe i wodorowe odpowiadały za niemal 15% globalnej sprzedaży firmy.

 

Newseria Innowacje


POWIĄZANE

Mniejsze obciążenia podatkowe dla rolników tworzących spółdzielnie zapewni ustaw...

Komisja Europejska poinformowała w czwartek, że wkrótce wypłaci z Funduszu Solid...

„Polska bez smogu” to temat panelu dyskusyjnego podczas 8. Europejskiego Kongres...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę