aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Wniosek ws. nowego modelu szkolnictwa rolniczego

8 kwietnia 2019
Wniosek ws. nowego modelu szkolnictwa rolniczego

Zarząd KRIR zwrócił się do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z wnioskiem dotyczącym szkolnictwa rolniczego.

Zdaniem Zarządu należałoby podjąć działania mające na celu wypracowanie i wdrożenie takiego modelu zawodowego szkolnictwa rolniczego, który będzie odpowiadał obecnym potrzebom i będzie dopasowany do współczesnych czasów.

Likwidacja zawodowych szkół rolniczych i gospodarstw szkolnych we wcześniejszych czasach, czy przekazanie ich prowadzenia Starostom, przestarzała baza dydaktyczna, niedostosowane kierunki kształcenia, często nieodpowiadające obecnym wymaganiom stawianym współczesnym gospodarstwom rolnym, czy kształtowanych przez rynek pracy oraz szybko postępujące zmiany, jakie zachodzą w rolnictwie, mają bezpośredni wpływ na podejmowane przez młodzież decyzje w zakresie wyboru szkół średnich. Nie ulega wątpliwości, że nowoczesne rolnictwo potrzebuje zmiany oferty kształcenia, nowoczesnej bazy szkoleniowej i technologicznej, jak również dobrze przygotowanej kadry pedagogicznej.

W związku z powyższym, w imieniu samorządu rolniczego, Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych zwraca się z prośbą o rozważenie możliwości powołania Zespołu, którego celem będzie opracowanie i przygotowanie rozwiązań w sprawie przyszłości szkolnictwa rolniczego, stwarzającego młodym ludziom szanse na rozwój zawodowy na poziomie odpowiadającym obecnym czasom i wymaganiom.

 


 

krir.pl


POWIĄZANE

Planowanie i ideologia zero waste są na wagę złota Jak wynika z opracowanego prz...

Przed Świętami Wielkanocnymi, ceny na rynkach hurtowych są stabilne. Zwiększny p...

Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę