Jakie wymagania muszą spełniać programy promocyjne i informacyjne, aby mogły uzyskać wsparcie Wspólnoty?

15 lipca 2004

„Program” skierowany na rynek wewnętrzny musi być zestawem spójnych działań, których zakres jest wystarczający, by przyczynić się do rozpowszechniania informacji o produktach i promować ich sprzedaż (zgodnie z art. 6 ust. 1 i art. 7 ust. 1 Rozporządzenia Rady (WE) nr 2826/2000). Analogiczny wymóg dotyczy programów skierowanych na rynek krajów trzecich (art. 7 ust. 1 i art. 9 ust. 4 Rozporządzenia Rady (WE) nr 2702/2000):

  • przekaz działań promocyjnych i informacyjnych musi się opierać na wewnętrznych właściwościach i/lub cechach charakterystycznych produktu, którego dotyczą te działania
  • działania promocyjne i informacyjne nie mogą dotyczyć konkretnych marek, znaków towarowych i firm; nie mogą też zachęcać do konsumpcji produktu ze względu na jego pochodzenie z określonego kraju czy regionu
  • wszelkie odwołania do pochodzenia produktu muszą być drugorzędne w stosunku do głównego przekazu proponowanych działań
  • pochodzenie produktu można wskazać jedynie w przypadku, gdy jest on oznakowany zgodnie z odrębnymi zasadami wspólnotowymi dotyczącymi oznakowania lub gdy jest to cecha typowego produktu, potrzebna do zilustrowania kampanii promocyjnej i informacyjnej
  • określone działania promocyjne i informacyjne muszą być wdrażane co najmniej przez rok, ale nie dłużej niż przez trzy lata. Okres ten liczony jest od daty wejścia w życie umowy dotyczącej realizacji tych działań.

POWIĄZANE

Od 10 lutego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmował...

Około 92,6 tys. ton żywności o wartości ponad 265 mln zł trafi w tym roku do org...

Sytuacja na unijnym rynku rolnym nadal jest krytyczna. Potrzeba środków łagodząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę