aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Pan Karp – III starcie

10 stycznia 2008
W poprzednich kampaniach promocyjnych z roku 2005-2006, m.in. dzięki funduszom unijnym z Sektorowego Programu Operacyjnego „Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006” przeznaczonych na promocję produktów rybnych, na rynek karpiowy trafiło ponad 2 mln zł. Część z tych pieniędzy w formie gadżetów reklamowych i odzieży oznakowanej logo „Pan Karp” zostało przekazane bezpośrednio do gospodarstw członków naszej organizacji, a część np. jako reklama telewizyjna promowała logo kampanii i ogólnie karpia jako tradycyjną i zdrową żywność.

W roku 2007 sprzedaż karpia została wsparta przez kolejne promocyjne 2 mln zł. Było to możliwe dzięki ścisłej współpracy Instytutu Rybactwa Śródlądowego w Olsztynie z naszą organizacją - Towarzystwem Promocji Rybactwa i Produktów Rybnych i aktywności naszych członków1. Nowością w tej kampanii było wyprodukowanie drugiego spotu reklamowego, który wespół z reklamą ubiegłoroczną był emitowany ponad tysiąckrotnie we wszystkich programach TV.

W ostatniej kampanii położono też duży nacisk na promocję karpia wśród najmłodszych. Zorganizowano ogólnopolski konkurs plastyczny i teatralny, w którym kilka tysięcy dzieci z prawie 100 szkół tworzyło swoje prace wokół tekstów o karpiu, które specjalnie na tę okazję napisał Jan Motyla. 5 grudnia ub. r. na galę finałową konkursu zaproszono do Warszawy 40 laureatów. Impreza była transmitowana przez TVP w programie „Teleranek” 23 grudnia. Przed świętami Bożego Narodzenia wydano też bogato ilustrowaną książkę pt. „Historia karpiem pisana”. Otrzymają ją wszyscy laureaci, a także dzieci wyróżnione i wszystkie szkoły, które brały udział w konkursie.
Ponadto przeprowadziliśmy cykl terenowych imprez promocyjnych w ramach Festiwalu Kuchni Polskiej i inne lokalne festyny rybackie. Braliśmy też udział w targach rolniczych - m.in. w Brukseli, Frankfurcie n/Odrą i Poznaniu. Słowa uznania za zaangażowanie w promowanie karpia na tego typu imprezach należą się gospodarstwom rybackim, a w szczególności firmom: Ełk-Knyszyn, Mrągowo, PAN Gołysz, Walewice-Psary, Opole Lubelskie, Królewskie, Milicz, Rytwiany, Ślesin k/Nakła, Wilcza Wola, Antoniówka, Starzawa, Wójcza, Kock, Samoklęski, Żary, Przyborów, Jedlanka, Siemień. Sukcesy TPRiPR na polu promocji karpia są w kraju zauważane, szeroko dyskutowane i komentowane. Mamy bardzo dobre notowania w prasie branżowej - "Przeglądzie Rybackim" i komercyjnym niezależnym periodyku "Magazynie Przemysłu Rybnego". Opinie ogromnej większości środowiska rybackiego, prasy branżowej, specjalistów od marketingu i promocji są jednoznaczne - w dzisiejszych realiach rynkowych hodowla karpia i jego sprzedaż będzie coraz bardziej uzależniona od ciągłej i coraz szerzej zakrojonej promocji karpia i produktów z tej ryby.

Promocja karpia to olbrzymie i nowatorskie przedsięwzięcie, szereg skomplikowanych zadań, które wymagają wielkiej pracy sztabu oddanych ludzi, wiedzy, umiejętności i dodatkowych pieniędzy wykładanych specjalnie na promocję przez nasze gospodarstwa rybackie. Wszyscy, którzy pracują dla promocji karpia dobrze wiedzą jak wielki to trud. Jako członkowie TPRiPR zapraszamy do takiego wkładu pracy wszystkich rybaków. Jesteśmy też otwarci na współpracę z innymi organizacjami rybackimi.

POWIĄZANE

Dobrze utrzymana, produktywna krowa powinna cielić się co roku. Oznacza to, że z...

- Zrównoważona produkcja, m.in. mleka i wołowiny, do której dąży Europa, musi uw...

W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowany został projekt rozporządzenia...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę